Passasjerer: 1,832 +0,3%
ASK: +0,0%
RPK: +1,5%
Belegg: 64,9% +0,9pp
Yield: 0,98 +5,2%
RASK: 0,64 +6,8%
Kort sagt, SAS har nullvekst i kapasitet, men har litt flere passasjerer som betyr flyene er litt mindre tomme, for januar å være. Samtidig betaler hver passasjer litt mer. SAS taper alltid penger i Januar, men rent isolert sett er dette brukbare tall, men spørsmålet om det veier opp for økte drivstoffkostnader eller ikke, for å avgjøre om det blir bedre enn fjoråret eller ikke, som jo totalt sett ble bra
https://www.sasgroup.net/en/wp-cont...llion-flew-with-sas-during-january-190207.pdf
ASK: +0,0%
RPK: +1,5%
Belegg: 64,9% +0,9pp
Yield: 0,98 +5,2%
RASK: 0,64 +6,8%
Kort sagt, SAS har nullvekst i kapasitet, men har litt flere passasjerer som betyr flyene er litt mindre tomme, for januar å være. Samtidig betaler hver passasjer litt mer. SAS taper alltid penger i Januar, men rent isolert sett er dette brukbare tall, men spørsmålet om det veier opp for økte drivstoffkostnader eller ikke, for å avgjøre om det blir bedre enn fjoråret eller ikke, som jo totalt sett ble bra
https://www.sasgroup.net/en/wp-cont...llion-flew-with-sas-during-january-190207.pdf