Dagens spørsmål: Hvor mye skal jeg gi i tips her?
Det ligger allerede inne 18,75%.
Da gir vel svaret seg selv, 0%. Med mindre du stikker til en særdeles grei og serviceinnstilt servitør/trise en neve dollar.
Dagens spørsmål: Hvor mye skal jeg gi i tips her?
Det ligger allerede inne 18,75%.
Takker for super rapport så langt
Kan man gå airside fra C til B på EWR?
In addition, United operates a one-way shuttle bus connecting Terminal A to Terminal B (Gates B60 to B68) and Terminal C to Terminal B (Gates B60 to B68) between the hours of 1:00 pm and 11:00 pm (i.e., customers in Terminal B cannot use the shuttle bus to go to Terminals A and C). This service is free and you will not have to go through TSA security again. The shuttle bus is available at gate A28, B67, and C70 as illustrated in the image above. Please note this shuttle is operated at the sole responsibility of United Airlines and is subject to modification at their discretion.
Fin rapport.Var du i Centurion-delen av loungen? Jeg kan kun bruke platinumdelen. Dette er pop-up lounger p.g.a. ombygning og en strid om avtalen som gjald Pontus in the Air restauranten som drev den tidligere Amex loungen. En ny lounge skal aapne naa i vaar.
Jeg reiser ofte til og fra Arlanda og avgiften paa Arlanda Central (alle andre tog enn Arlanda Express) er for tiden paa 130 kr. Det er fortsatt langt billigere enn Arlanda Express. Grunnen til avgiften er som foelger:
https://meltwater.pressify.io/publication/5ae6c3813cf711000428496c/5aa939f633601b0e0050aa1c
"Som många säkert noterat betalar resenärer som stiger av och på tågen vid Arlanda Centralstation en tilläggsavgift. Finns den inte inlagd på biljetten så betalas den vid spärren i Sky City. Avgiften har ingen koppling till flygplatsen utan handlar om användandet av själva stationen och järnvägen och hur dessa finansierades när de byggdes på 1990-talet.
"Arlandabanan, avstickaren från stambanan mellan Rosersberg, Arlanda och Odensala, liksom järnvägsstationerna under flygplatsen, finansierades ursprungligen av ett privat konsortium bestående av bland andra NCC, Alstom och Vattenfall, med framtida biljettintäkter som garanti. A-train, konsortiet bakom byggandet (och Arlanda Express), överlät anläggningen till staten när den var klar, men har i gengäld en ensamrätt på banan fram till år 2040. När fjärrtågen, och nu också pendeltågen, använder banan och stationen, går tilläggsavgiften till företaget med ensamrätten."
Det er en paagaaende diskusjon om denne skal finanseres av det offentlige for aa oeke kollektivandelen.
Var i Centuriondelen ja. Der Pontus var er det jo byggeplass nå. Maten i pop-up er det jo fortsatt Pontus som står for. Blir spennede å se det nye konseptet når ny lounge er på plass.
Takk for forklaring på ekstraavgiften for bruk av togstasjon på Arn, men den avgiften burde de jo ha hatt et smidigere system for å kreve inn.