SAS igjen vestover

Vi fikk bekreftet sen utsjekk til 2 pm på Theta samme morgen vi skulle sjekke ut. Siste natten var jeg alene med en datter då da måtte vi jo prøve et annet hotell. Intercontinental garanterer sen utsjekk til 16.00 om du er Ambassador (koster 200 dollar/år). Har endelig funnet et sted i tillegg til classictravel dot com hvor en kan booke spesialpriser som inkluderer litt ekstra. Da ble det 100 dollar extra som kunne brukes på hca du ville inkl minibar. Frokost (til 38 dollar/pers) også inkludert. Betalte vel 306 dollar. Tror også amenity fee ble fjernet.

9986abaddf937db7c4cd8fd0aa231c5f.jpg

9c3bdf7383bf7c06bf5f9f7aed158f8d.jpg



Kjip minibar uten plass til egen drikke.
7dd00e73f7973d6ce82767dfb5c4acbb.jpg



0e7037b5728744c1661f25933fb6ace4.jpg

9483d3c564931bce27cfe5594d4a855a.jpg


Fikk tre flasker vann. Og fukt pga Ambassador eller platinumkort.
3433c8fc90ae28d0a5dde247bce5316b.jpg


Keurig-maskinen var plassert i skapet der flyprats vestkystavd mener den hører hjemme.
486fff08646c4e3cf99525c6ed6ad927.jpg
 
Last edited:
Overraskende fin gym.

118a16893d3161e5be59135e40423e9b.jpg

122f470def674cae7010054a106703c4.jpg


Brukte 100 dollar pluss 20 dollar for ambassador i bar/restaurant. Det rakk til 2 cola, to glass vin, en øl og to hovedretter.
3d3bf95dbbd0a5f5444493e38a7c8e5c.jpg

bc73a4ec6637f1fcf4945a4e0d768a85.jpg


Buffetfrokost var bra for usa.
43e5777fc81574dc84d183626914e4e7.jpg

4ea28bff01ec9ab324b75217b2f30fed.jpg

ceaed942722987141b314858ba9bc274.jpg

0930507af1a08dad23df63fb4c166f1f.jpg
 
Reiste til Ewr og rett til TC der Ua har Polaris lounge. Hadde fått sjekket inn og fått boardingpass på tlf. Ingen spørsmål om hvorfor vi var i TC når sas flyr fra Tb.

Seter på toetasjerstog pen-ewr. Koster 15.50 dollar/pers.

7adbbb387a509ff1a21ebf9fd0ed2c63.jpg


ffa0d84af7aa0852242ab3f3db940584.jpg


6e22602a6c817f95501e24b631daaeb1.jpg


dcaef8bdf596f33bf427bf6e253bd064.jpg


Gold track enn så lenge, men sikkerhetskontroll tar tid i usa…
0c80ad3089f8e2cb7865c0f9149fa277.jpg


En blir jo fascinert over ineffektiviteten i Usa. Vi hadde ti foran oss i sikkerhetskontrollen og brukte 15 min på å komme gjennom.

Kom oss i Polarisloungen etterhvert og gikk rett i restauranten. Frøken Chriscross gikk for burger. Jeg fikk gresskarsuppe bruchetta og andeconfit. Lanson champagne og muligens en annen også.

6c064050bfa1bba58f751242131baa31.jpg


9bacd355bf6d819bf200b52ed46f250f.jpg




245eb42541f8ea264b8f57def4b42cb9.jpg


0774b2af2a757d89ca1bcb3db71f0262.jpg


c36c9726e1bcdea88505685e04dae86c.jpg




7777ef58697ef8bcc4b8fd84d0e73c06.jpg



dab2957d3248cc6fe308518fb5550bf6.jpg


4f34072646a48b383701eb7b5f4ad448.jpg

05795bf14f708c64373159f52d60fffd.jpg


76b348195519d0022268f6e37ba1b171.jpg


Også buffet tilgjengelig.
84deccc109186c55ac9cdc9fc359fc69.jpg


e15f0b9b614fbd642e4a034f1c9e50bd.jpg


670ddeff51587c34f2a755706b192fa9.jpg


Fikk beskjed om at buss mellom terminalene går hvert 5. min. Tok 3 min 40 sek fra lounge til buss. Buss kjørte med en gang med 6 passasjerer. Gi beskjed om at du skal av på Tb. Var i gateområdet på tb etter 6 min og 25 sek.

FAKTSIKT NETT SOM VIRKER Paa sk904 i dag, men blir nok mest søvn. Vi var kjappe avgårde og kom før cph-flyet. Borading completed 17.20 og avgang egentlig 17.50, men i luften 17.45. Ett ledig sete i C.
 
Last edited:
Takker for super rapport så langt

Kan man gå airside fra C til B på EWR?
 
Takker for super rapport så langt

Kan man gå airside fra C til B på EWR?

In addition, United operates a one-way shuttle bus connecting Terminal A to Terminal B (Gates B60 to B68) and Terminal C to Terminal B (Gates B60 to B68) between the hours of 1:00 pm and 11:00 pm (i.e., customers in Terminal B cannot use the shuttle bus to go to Terminals A and C). This service is free and you will not have to go through TSA security again. The shuttle bus is available at gate A28, B67, and C70 as illustrated in the image above. Please note this shuttle is operated at the sole responsibility of United Airlines and is subject to modification at their discretion.

https://www.newarkairport.com/at-airport/connecting-flights
 
Rakk en kjapp tur i sas lounge og et halvt glass Broklyn lager før boarding startet.


23b3e4249f1c3911ca39a58e64eb567f.jpg



29e07a5a0530415489bc263595798ed1.jpg



7d02f3a2c59e3e19bac7a324563a8722.jpg



fe1e4a50d726750df8db11240a0c2a99.jpg



Stas med vindu på do på fly fortsatt.

7b020c01cc046e7ea0177d76f2745947.jpg



1ca01a64aa93a4206acdfbbd48d780e6.jpg


Fikk champis ved boarding.
c3671b2a245ca6c8d64b6e6124b4731c.jpg


2bdc5e4d56e88e73db932da0e29e7144.jpg



6e8191f7a695b556826708a0e7138806.jpg


Meny ble delt ut. Hyggelig crew.
ee8be808ca3837ca5588eb78335f982c.jpg


c831bdf8489a74c44fc7c02597fc3229.jpg


Ikke skopose østover, samme håpløse innhold. Får sår i munnviken av bambustannbørste
0e2e7a76395baae27b55c55a031de64b.jpg


Kylling til forrett.
027dddf6d91dbc2f159d8454a61d0eb8.jpg


Braised beef var smakfullt.
d479a0e7d7d9026d56b733336615a930.jpg


0ead3f802fe269fe8d29a395296c0970.jpg


bb2c81a3797901f09fca4426a59736c9.jpg


Sov gjennom frokosten. Det som var bra var at de satte frem litt Swosh smoothie, juice og croisant i buffeten som en fikk litt mat og søvn.

Hadde en overnatting Stockholm før Oslo venter. Regnet ikke med å få hotellrom tidlig på morgenen. Planen var å ta en dusj i lounge og slumre i en liggestol et par timer før sentrum, men de sjekket boardingpass på transfersecurity så planen funket ikke. Ny plan ble lagt. Platinumkort hos Stordalen gir rett til å bruke gym på hotellene uten overnatting og Clarion på Arlanda har en bra gym og svømmebasseng med dertil dusjfasiliteter.

cbb36f74ac8d1a835344a8dd28fbc9d7.jpg



5ef26bce1d10a27b6926e0ece7bb1b73.jpg


1c76b418829186a0ecd99e6f3299e4df.jpg



Humøret steg tre hakk etter en dusj. Forsøkte å ta lokaltog til byen, men da måtte en ha ekstra billett for en eller annen avgift. Gav opp og kjøpte t/r Arlanda express til 600kr. Barn reiser heldigvis gratis.
aa2d0fc1d76df44adf23c221c68752ab.jpg
 
Tok en kanelbolle på Centralstasjonen og tenkte vi kunne gå til Radisson Blu Waterfront for iallfall å bli kvitt bagasjen. Vi var heldige og fikk sjekke inn litt over ti. Hadde betalt 1061kr. Som Vip medlem er frokost også inkludert (frokost er fjernet i vanlige hos Radisson i Norge og Sverige). Fikk oppgradering til Premium rom som tilsvarer tidligere businessclass. Fantastisk utsikt fea 13. etg.

cdf52a397ba4f2f3a7c17670b13ec946.jpg


5e5b78ed7b6dae4868952f2696ebc2ad.jpg


4bd27dcc8c5418b4aaad1dd673301c6f.jpg


11a4f670f88340e342e8bd6d923568f7.jpg


1c57245c3e758085bb3da3524502a9e4.jpg


7b07a38c387bd98eb084ef9012aa98f8.jpg


7a3f6823b4e840c955d91923308800bc.jpg


feac4160cbfb3e97828de8418737132c.jpg
 
Frokosten var fin, et hakk over norsk Radisson Blu i Trøndelag.

1ab95e252c2951beebeccad04b770289.jpg


4f5eaaa85dca06c0ccff50a1d6aa8e38.jpg


72adecc03ab32eab1a8328ae4b13e4fc.jpg


8613dcbf543d039eb7e94c1b91dbd301.jpg


38914be27cc5b5162c444158eede1c36.jpg


6df8ac91df9f8137f32dad32a8c74bdc.jpg


Tok 5 min og 10 sek fra resepsjonen på hotellet til vi satt på Arlanda Express.
 
7 min 28 sek fra toget til vi gikk fra sikkerhetskontrollen. Drikke trenger ikke tas ut, men de skal alltid ta en ekstra gikk på laptop.

Mye nye spisesteder som jeg ikke fikk tatt bilde av. Mye ombygging fortsatt også. Tuslet bort Amex loungen for et glass champagne. Forsøkte å ikke få med folk på bildene så litt dårlig kvalitet.

e9b4b41256f0aa3d31a66f36bc2673a2.jpg




f2117c8213242cd15d084657f2ef1958.jpg


8d1bb2b7633a8aaa6f2f2adcf0e9dff7.jpg



1f3c3cc8cef8177d086e9898ace2978c.jpg


b438478766bc25905fc83e27fb90cb4a.jpg


70f657c6b6d757c63d79e220e23b0b05.jpg


Amex loungene ligger midlertidig på baksiden (ikke bakenfor) av passkontrollene i 1. etasje av F-gates. Hadde gate E10 som er ytterst på E-piren. Tok ca 7 min å gå ut dit fra lounge. (Og dermed har man også 7 min fra tuppen av e-gates til passkontroll som referanse ved connection).

Ganske fullt fly og en annen hadde valgt 7b så ikke blokkert midtsete mellom diamant og gullmedlem i dag.

Ble en Froosh (ikke Swosh som jeg skrev tidligere) og Mikeller.

b7073f5286e404cd81a8cfd98a7ab526.jpg


1f6306c483f3d018b1975d2368d791f1.jpg

0cdf412b5e12e2559f9ab799a6fa24f7.jpg


Rakk å ta med fire Villa wolf (115kr og nesten det eneste det er verdt å kjøpe på kjøpesenteret der oppe nå), og rakk flytoget 13.20.

Takk for likes og at dere var med på turen.
 
Last edited:
Fin rapport.Var du i Centurion-delen av loungen? Jeg kan kun bruke platinumdelen. Dette er pop-up lounger p.g.a. ombygning og en strid om avtalen som gjald Pontus in the Air restauranten som drev den tidligere Amex loungen. En ny lounge skal aapne naa i vaar.

Jeg reiser ofte til og fra Arlanda og avgiften paa Arlanda Central (alle andre tog enn Arlanda Express) er for tiden paa 130 kr. Det er fortsatt langt billigere enn Arlanda Express. Grunnen til avgiften er som foelger:

https://meltwater.pressify.io/publication/5ae6c3813cf711000428496c/5aa939f633601b0e0050aa1c

"Som många säkert noterat betalar resenärer som stiger av och på tågen vid Arlanda Centralstation en tilläggsavgift. Finns den inte inlagd på biljetten så betalas den vid spärren i Sky City. Avgiften har ingen koppling till flygplatsen utan handlar om användandet av själva stationen och järnvägen och hur dessa finansierades när de byggdes på 1990-talet.

"Arlandabanan, avstickaren från stambanan mellan Rosersberg, Arlanda och Odensala, liksom järnvägsstationerna under flygplatsen, finansierades ursprungligen av ett privat konsortium bestående av bland andra NCC, Alstom och Vattenfall, med framtida biljettintäkter som garanti. A-train, konsortiet bakom byggandet (och Arlanda Express), överlät anläggningen till staten när den var klar, men har i gengäld en ensamrätt på banan fram till år 2040. När fjärrtågen, och nu också pendeltågen, använder banan och stationen, går tilläggsavgiften till företaget med ensamrätten."

Det er en paagaaende diskusjon om denne skal finanseres av det offentlige for aa oeke kollektivandelen.
 
Last edited:
Fin rapport.Var du i Centurion-delen av loungen? Jeg kan kun bruke platinumdelen. Dette er pop-up lounger p.g.a. ombygning og en strid om avtalen som gjald Pontus in the Air restauranten som drev den tidligere Amex loungen. En ny lounge skal aapne naa i vaar.

Jeg reiser ofte til og fra Arlanda og avgiften paa Arlanda Central (alle andre tog enn Arlanda Express) er for tiden paa 130 kr. Det er fortsatt langt billigere enn Arlanda Express. Grunnen til avgiften er som foelger:

https://meltwater.pressify.io/publication/5ae6c3813cf711000428496c/5aa939f633601b0e0050aa1c

"Som många säkert noterat betalar resenärer som stiger av och på tågen vid Arlanda Centralstation en tilläggsavgift. Finns den inte inlagd på biljetten så betalas den vid spärren i Sky City. Avgiften har ingen koppling till flygplatsen utan handlar om användandet av själva stationen och järnvägen och hur dessa finansierades när de byggdes på 1990-talet.

"Arlandabanan, avstickaren från stambanan mellan Rosersberg, Arlanda och Odensala, liksom järnvägsstationerna under flygplatsen, finansierades ursprungligen av ett privat konsortium bestående av bland andra NCC, Alstom och Vattenfall, med framtida biljettintäkter som garanti. A-train, konsortiet bakom byggandet (och Arlanda Express), överlät anläggningen till staten när den var klar, men har i gengäld en ensamrätt på banan fram till år 2040. När fjärrtågen, och nu också pendeltågen, använder banan och stationen, går tilläggsavgiften till företaget med ensamrätten."

Det er en paagaaende diskusjon om denne skal finanseres av det offentlige for aa oeke kollektivandelen.

Var i Centuriondelen ja. Der Pontus var er det jo byggeplass nå. Maten i pop-up er det jo fortsatt Pontus som står for. Blir spennede å se det nye konseptet når ny lounge er på plass.

Takk for forklaring på ekstraavgiften for bruk av togstasjon på Arn, men den avgiften burde de jo ha hatt et smidigere system for å kreve inn.
 
Var i Centuriondelen ja. Der Pontus var er det jo byggeplass nå. Maten i pop-up er det jo fortsatt Pontus som står for. Blir spennede å se det nye konseptet når ny lounge er på plass.

Takk for forklaring på ekstraavgiften for bruk av togstasjon på Arn, men den avgiften burde de jo ha hatt et smidigere system for å kreve inn.

Har du SLs (Stockholms svar paa Ruter) app kan den betales direkte i app. Tar du et SJ tog er den ogsaa innbakt i billettprisen, men enig at det ikke er saa lett aa forstaa.

Enig i at det blir spennende med den nye loungen. Pop up loungene har levert ganske bra. Menyen er ikke all verden, men absolutt akseptabel. God service der ogsaa.
 
Back
Top