• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS IC tull?

Fredrik Propell

ScanFlyer Silver
Leste på Boarding at SAS IC har fått på pukkelen av STK ang. manglende vedlikehold. Er det noen som kan gi noe mer info om denne hendelsen, jeg mener hva de har evt. unnlatt å gjøre? stemmer dette er det jo veeldig beklagelig for dems del! Skal jo ut å fly med 340 på tirsdag til Seattle! :p

Link:Boarding

Hilsen Fredrik Propell
 
Ikke bra ... men prosedyrene er tydeligvis korrigert, saa du skulle vaere trygg ... :lol:

Virker som at STS har visse prosedyreproblemer ...
 
Jeg er mye i CPH og på ARN og ser longhaulflåten til SK ofte. Det som slår meg er at flyene er svært møkkete. Er det ikke mulig å vaske flykroppene oftere:question: :question:
 
Originally posted by ANX

Er det ikke mulig å vaske flykroppene oftere?

Når man skal konkurrere med LCC kan man vel ikke sløse med penger på sånt... :cool:

Jeg fløy TUIfly Nordic til Gran Canaria forrige uke. De har på skjermene i kabinen litt morsom info innimellom kartet som viser hvor vi er. En av infoene som kom var at de vasker sine fly (dette var i en 738) to ganger i året. Tror også det stod at det gikk med 8000 liter vann til en vask.

Men to ganger i året hørtes litt sjelden ut for meg (selv om bilen min av og til får samme dårlige behandling :cry: ) - er det det samme hos SAS kanskje?
 
Var sist via CPH sist mandag og det begynner å bli pinlig å se hvor møkkete SAS longhaul flåten er. Det er så synlig at jeg har ved flere anledninger har hørt andre passasjerer kommentere hvor møkkete flyene er.
Det er jo for mange ikke tillitsvekkende at flyene ser så jævlige ut selv om det ikke har noe flysikkerheten å gjøre.
Men folk flest tenker jo flysikkerhet når de ser kjerrer som omtrent har fått en utedass tømt over seg.
 
Er det for kort tid på turnaround av IC flåten? De har jo så knapt med fly at det vel ikke er tid til å gjøre noe "ekstra"?

Tror ikke det er lenge de er i "havn" av gangen!
 
Back
Top