Forstår godt at det ikke er så lett å huske bakover, men om du evt har non notater, så hjelper det jo..
Må innrømme at jeg har litt vanskelig å for å forstå din påstand om Gøteborg-Bergen-NY med DC-7C sent 60-tall. DC-7C ble aktivt faset ut av all langdistanse-tenkning i SAS ved innførselen av Caravelle, DC-8-33 og innleide Coronado mellom 1959 og 1962 ++ De flyene som ikke ble solgt, ble bygget om til å øke frekvens og passajertall på innriksruter i Norge og Sverige, samt til å fly til Grønland, men også til å bygge opp Scanair. Høsten 1967 var det over og ut med DC-7C i SAS, og før årskiftet også i Scanair.
Og de siste DC-7C flyene i SAS flåten ble ikke erstattet av nye langdistansefly, men av helt nye DC-9
Gøteborg Torslanda hadde aldri IC trafikk. det var først etter at de åpnet Landvetter i 1976 at dette ble aktuelt.
Jeg forstå poenget ditt mht å konkurrere med Loftelidir, men fløy de i det hele tatt til Bergen? Forsøket du viser til kunne jo vært i Scanair-regi , kanskje??
Må innrømme at jeg er svært spørrende til dette.
Men det var mye fint å se på også før i tiden