SAS IC-ruter og rykter.

cossie3

ScanFlyer Blue
Spørsmål til dere som vet litt :-)

Kom idag hjem fra jobbtur til New York, og jeg ble sittende og høre en prat mellom flyvertinne og passasjer, (tydeligvis en som jobbet i SAS, kjente alle ombord).
Jeg satt med lange ører, og de pratet litt om hvor bra Oslo- New York gikk og at de vurderte nye ruter fra Oslo til USA. De nevnte blant annet Miami, hvorav flyvertinnen sa det har hørt og, og det pleier jo å være noe i ryktene.
Er det bare no jeg har hørt feil ? :-)

De nevnte Washington og Chicago og.

Flyr endel til Miami i jobben, så hadde vært gull å sluppet å lande i CDG hver gang.

Fortsatt god kveld :)
 
Re: SAS ruter

Spørsmål til dere som vet litt :-)

Kom idag hjem fra jobbtur til New York, og jeg ble sittende og høre en prat mellom flyvertinne og passasjer, (tydeligvis en som jobbet i SAS, kjente alle ombord).
Jeg satt med lange ører, og de pratet litt om hvor bra Oslo- New York gikk og at de vurderte nye ruter fra Oslo til USA. De nevnte blant annet Miami, hvorav flyvertinnen sa det har hørt og, og det pleier jo å være noe i ryktene.
Er det bare no jeg har hørt feil ? :-)

De nevnte Washington og Chicago og.

Flyr endel til Miami i jobben, så hadde vært gull å sluppet å lande i CDG hver gang.

Fortsatt god kveld :)
Rygter som der uden tvivl............ikke er hold i
Hilsen ole
 
Re: SAS ruter

Rygter som der uden tvivl............ikke er hold i
Hilsen ole

Det er dumt. Men ruten fra Oslo går vel meget bra? De gangene jeg har tatt den er maskinene fulle. Men vet du om de er ine på tanken på å utvide tilbudet, eller er de fortsatt litt avventene?
 
Det er dumt. Men ruten fra Oslo går vel meget bra? De gangene jeg har tatt den er maskinene fulle. Men vet du om de er ine på tanken på å utvide tilbudet, eller er de fortsatt litt avventene?

Så var det dette med tilgjengelig materiell da.... Om ikke ex. Virgin maskinene, ryktene, er sanne da.
 
Re: SAS ruter

Vanligvis vet crew like lite om nye ruter som alle andre. ;)
 
Re: SAS ruter

Crewet er de verste sprederne av ønsketenking. MIA er uaktuell, all den tid ingen Star-selskaper har hub der. Blir det noefra OSL, så blir det ORD.
 
Re: SAS ruter

Det skulle overraske meg stort om SAS startet IC-ruter fra OSL til andre steder enn der de flyr fra CPH.
 
Re: SAS ruter

Jeg sitter i ulike fora som blandt annet jobber med dette.
Ruter fra OSL er et hett tema. Men per i dag så finnes det ikke fly, å da ei heller mulighet for nye ruter. Uten å eventuelt legge ned, eller redusere på andre. Noe som sannsynligvis ikke vil skje.
Når det er sagt så er det destinasjoner som høyaktuelle fra OSL.
Miami er IKKE en av dem, med mindre det er snakk om charter, noe som er lite sannsynlig.
Ruter som ikke flys fra CPH og/eller ARN er også med i vurderingene.
Politikk er ikke tema noe mer i SAS, derimot er markedet, og lønnsomhet det viktigste.
 
Re: SAS ruter

Under fremleggelsen av 4Excellence-strategien kom det rimelig klart frem at IC ikke er noe prioritert område for SAS i den videre utvikling av selskapet. Tror vi skal være fornøyd med det tilbudet som er idag (inkl. PVG). Skulle det også dukke opp en rute til vestkysten av USA, tror jeg ikke vi kan håpe på mer.

Men jeg håper jo selvsagt at jeg tar feil. OSL-ALB hadde passet meg bra :p
 
Re: SAS ruter

Tror ikke det er umulig at vi kan se noe satsing på IC likevel når det en dag fins kapasitet for flere ruter. Å annonsere hardest satsing på intra Europa er egentlig ganske logisk når man tenker på hvordan selskapet ser ut i dag syns jeg: 7 skarve destinasjoner IC, men et ganske godt nettverk i Europa.
Å satse hardt på IC (hvor de har langt igjen å gå ==> investeringer) uten å ha en solid short-haul operasjon som feeder og ikke minst genererer penger tror jeg ville vært en strategi med gode muligheter til å gå rett i dass. :p
 
Re: SAS ruter

Rygter som der uden tvivl............ikke er hold i
Hilsen ole

Tror ikke det er umulig at vi kan se noe satsing på IC likevel når det en dag fins kapasitet for flere ruter. Å annonsere hardest satsing på intra Europa er egentlig ganske logisk når man tenker på hvordan selskapet ser ut i dag syns jeg: 7 skarve destinasjoner IC, men et ganske godt nettverk i Europa.
Å satse hardt på IC (hvor de har langt igjen å gå ==> investeringer) uten å ha en solid short-haul operasjon som feeder og ikke minst genererer penger tror jeg ville vært en strategi med gode muligheter til å gå rett i dass. :p


Jeg har somsagt ikke noe peiling på dette, men jeg synes det er interresant så jeg liker å spørre om litt løst og fast.

Men, det må da være marked for SAS og kjøre ut ruter til forskjellige steder i USA, når feks Icelandair kjører 9 ruter fra Island til USA. Men hvis de ikke ønsker er jo det en annen sak, men jeg synes det er rart.
 
Re: SAS ruter

Jeg har somsagt ikke noe peiling på dette, men jeg synes det er interresant så jeg liker å spørre om litt løst og fast.

Rykter er moro :)

Kom til å tenke på ang. MIA: har ikke SAS en god del codeshare med AA innenriks i USA?
 
Re: SAS ruter

Rykter er moro :)

Kom til å tenke på ang. MIA: har ikke SAS en god del codeshare med AA innenriks i USA?

Jo de har det :-) men jeg synes det er enklere å bytte fly i Europa enn feks Newark pga mye styr. Men får drømme om at SAS eller noen andre selskaper får direkteruter fra Oslo til USA :-)
 
Re: SAS ruter

Nei. Kun med Star-partnerene.

Finner masse AA-opererte domestic flighter hvis jeg søker f.eks. OSL-LAX eller OSL-SFO på flysas.com. Må korrigere meg selv med at det er på AA-flightnr, men lurer fortsatt på hvorfor MIA ikke kan brukes til transfer videre.
 
Re: SAS ruter

Finner masse AA-opererte domestic flighter hvis jeg søker f.eks. OSL-LAX eller OSL-SFO på flysas.com. Må korrigere meg selv med at det er på AA-flightnr, men lurer fortsatt på hvorfor MIA ikke kan brukes til transfer videre.

Får opp AA flighter på strekket EWR-MIA og hvis en søker OSL-MIA på sas.com.

Ja, men det er ikke codeshare...

(@Eirik: sas.com tror jeg ikke du finder nogle fly på :) )
 
Interline og codeshare er to helt forskjellige ting ... men SAS selv vil ikke tilby deg AA på EWR-MIA - kun Star-partnere. Men på Expedia etc er det mange slike kombinasjoner.
 
Re: SAS ruter

Ja, men det er ikke codeshare...

Det oppdaget jeg ja, men har det noe å si? Tror ikke folk flest bryr seg om det står SK eller AA først i flightnummeret så lenge de kommer fram til destinasjonen sin som planlagt ;)

Vet det kan skape litt problemer for folk med AA-flightnr. hvis selskapet går konkurs (som de nå står i fare for, jf. annen tråd), men det er jo langt fra noen dagligdags situasjon.

Interline og codeshare er to helt forskjellige ting ... men SAS selv vil ikke tilby deg AA på EWR-MIA - kun Star-partnere. Men på Expedia etc er det mange slike kombinasjoner.

Finner både ORD-MIA og MIA-EWR med AA som hhv. siste og første leg OSL-MIA når jeg søker via sas.no.
 
Last edited:
Back
Top