• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS i minus Q1(nov-jan) 2018/19

Re: SAS i minus Q1(nov-jan)

SAS taper alltid penger i dette kvartalet, men er en forverring fra i fjor, da de ikke har klart å velte de økte drivstoffprisene over på billettprisene fullt ut, ditto med den svenske flyskatten. Ellers er tallene omtrent som varslet og ventet

https://www.sasgroup.net/en/financial-development-in-line-with-guidance/

Revenue: MSEK 9,534 (8,978)
Earnings before tax and nonrecurring items: MSEK -724 (-385)
EBT: MSEK -576 (-285)
Net income for the period: MSEK -469 (-249)/

Presentasjonen finner her:
https://www.sasgroup.net/en/wp-cont...2/sas-interim-report-q1-2019-presentation.pdf

Og rapporten:
https://www.sasgroup.net/en/wp-cont...-development-in-line-with-guidance-190227.pdf
 
SAS forresten sikret nesten alt drivstoffforbruket sitt frem mot sommeren, og en betydelig mengde etter det. Så blir det spennende å se om de får rett eller ikke og om de tjener eller taper på sikringsstrategien. Skal de unngå hedging tap bør i hvertfall ikke oljeprisen falle noe særlig
 
Back
Top