SAS harmoniserer servicekonsept

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Hvorfor er SAS eneste (evt et av få?) selskapet med tre klasser i Europa? Har SAS skjønt noe som de andre ikke har, eller er det noe med kundene i Skandinavia som gjør Eco Extra spesielt relevant her? Tjener SAS egentlig penger på Eco Extra?

Selskaper med 3 klasser:

AF - bussinessmat C og S, smørbrød/rundstykke i Y
SN - bussinessmat i C, Flex mat i Y+, og kjøp i Y
SK - bussinessmat i C, og flex pakke i Y+, og så er det vel kjøp i Y ?


Noen som vet om flere?
 
Last edited:
Jeg synes fortsatt det originale C/M-konseptet var det beste .. C-klasse til ren 'Y-pris' uten tillegg og en turistklasse som var ... OK. Alle ettermidagsmaskinene til ARN gikk i C85/M25 hvor halvparten bak var fullt betalende på venteliste. Da man la til tillegg for for C-klasse gikk betalingsviljen rett ned og folk begynte å snu på skillingen siden de likevel måtte sitte bak ...

Selvfælgelig er det ikke fullt så enkelt i dag, men jeg har fortsatt tro på at hadde man fortsatt å gi Business for ren Y-fare, hadde man fått langt mer fullt betalende ...
 
Helt enig med du...allt var mye bedre under Fornebu....stinn brakke paa SK907 til Newark ogsaa....med opptil 67 Business Class solgt.....
 
Jeg synes fortsatt det originale C/M-konseptet var det beste .. C-klasse til ren 'Y-pris' uten tillegg og en turistklasse som var ... OK. Alle ettermidagsmaskinene til ARN gikk i C85/M25 hvor halvparten bak var fullt betalende på venteliste. Da man la til tillegg for for C-klasse gikk betalingsviljen rett ned og folk begynte å snu på skillingen siden de likevel måtte sitte bak ...

Selvfælgelig er det ikke fullt så enkelt i dag, men jeg har fortsatt tro på at hadde man fortsatt å gi Business for ren Y-fare, hadde man fått langt mer fullt betalende ...

Da må de isåfall kalle det noe annet enn business! Problemet i disse dager er at i endel bedrifter så begynner varsellampene når man presenterer intra-europeiske reiseregninger merket med "business class"
 
Da må de isåfall kalle det noe annet enn business! Problemet i disse dager er at i endel bedrifter så begynner varsellampene når man presenterer intra-europeiske reiseregninger merket med "business class"

Premium class....:) På den annen side så står det vel ikke på kvitteringene fra f.eks. Wideroe.no at det er business class. Det står riktignok bookingklasse, men vet alle på regnskapskontorer at f.eks. C & D er business hos SAS?
 
Premium class....:) På den annen side så står det vel ikke på kvitteringene fra f.eks. Wideroe.no at det er business class. Det står riktignok bookingklasse, men vet alle på regnskapskontorer at f.eks. C & D er business hos SAS?

Å ja da. Dessuten er det ikke heller alltid regnskapskontoret som skjekker dette. Der jeg jobber, går det mail til CFO når noen booker C & D som sier at noen ikke følger reglene som tilsier kun "turist"!
 
Back
Top