SAS gjenninnfører gjennomsjekking av bagasje for separate billetter

Re: SAS gjenninnfører gjennomsjekking av bagasje for separate billetter

Det er for det meste kun de 'nye' selskapene, som Ryanair, easyjet etc som ikke har interineavtaler med andre. Omtrent alle nettverksselskapene har avtale - derav navnet 'nettverksselskaper' ... ;)

Er det noen innskjerpinger i disse rutinene nå? I dag ble jeg nektet å sjekke inn hele veien til LHR fra OSL via ARN ettersom det kun var 2 timer mellom landing og neste avgang. Etter en lengre tale om hvor dumt det var med separate billetter og bla bla bla, fikk jeg omsider i det minste sjekket bagasjen hele veien. Har SAS strammet inn eller var det bare jeg som var uheldig?

Jeg flyr til LHR og skal videre til Singapore med SQ. Ankommer LHR 09.20 og SQ går 11.55. Har to separate billetter. Kan jeg forvente at SAS sjekker inn bagasjen hele veien til Singapore, eller risikerer jeg å måtte sjekke inn på ny i London? Noen med erfaringer?

Du kan forvente å få bagasjen sjekket gjennom ved fremvisning av begge billetter.

Jeg flyr til LHR og skal videre til Singapore med SQ. Ankommer LHR 09.20 og SQ går 11.55. Har to separate billetter. Kan jeg forvente at SAS sjekker inn bagasjen hele veien til Singapore, eller risikerer jeg å måtte sjekke inn på ny i London? Noen med erfaringer?
Det er sådanne ting vi hjælper til med med stor glæde....Du flyver jo * !!!
Hilsen
Ole

Hei!

Takk for svar! Virker som om dette ikke skal være noe problem.

Jeg forsøkte chatte-funksjonen på SAS sin nettside. Damen jeg pratet med der var ikke like positiv som dere. Hun mente at det var fullt mulig å gjøre dette, men jeg strengt tatt skal sjekke inn på ny i London.
Satser på at jeg ikke treffer på en morgengretten person OSL denne dagen.....

De på reservasjon vet ofte ikke så mye om hva som foregår på en flyplass ...

MOW har litt rett, det er nok mange som ikke helt vet hva som foregår på flyplassen (men vi er da noen på support med erfaring så det holder). Og som sk931 sier så vil nok de aller fleste på flyplassen være serviceminded og hjelpe kundene sine.
Som "gammel" flyplassmann kan jeg love at så lenge minimum connectingtime var overholdt så ble både bagasje og passasjerer sjekket inn hele veien :)

E!

Back