SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

FlyHi

ScanFlyer Crusty
SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Pressemeddelelse fra SAS:

SAS åpner ny rute København - Shanghai

SAS åpner en ny rute til Shanghai fra København 1. mars 2012. Fem
ukentlige avganger vil gi korte forbindelser til og fra Norge, hele
Skandinavia og flere europeiske destinasjoner. Selskapet utvider dermed
langdistanseflåten til 11 Airbus maskiner.

- Vi opplever en markant økning i etterspørselen på reiser til Kina,
hvilket gjør at vi nå oppretter denne ruten til Shanghai, i tillegg til
den populære Beijing-ruten som også går fra København, sier kommersiell
direktør i SAS, Robin Kamark, som fremhever spesielt de gode
forbindelsene til et stort antall destinasjoner i begge ender av ruten.

Fra Shanghai så vil SAS partnerne Air China og Shanghai Airlines tilby
mange forbindelser videre, spesielt til Sør-Kina, men også til store
deler av Asia for øvrig.

København - Shanghai ruten vil flys med Airbus A340-300, det største
flyet i SAS-flåten med 245 seter i tre serviceklasser, Business, Economy
Extra og Economy.

SK997 fra København til Shanghai vil gå tirsdag, torsdag, fredag, lørdag
og søndag kl 18.25, og lander i Shanghai kl 11.35 lokal tid neste dag.
Avganger fra Shanghai med SK998, vil bli kl 13.25 på mandager, onsdager,
fredager, lørdager og søndager.
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Får se om de får det i orden denne gangen da og at HiFly maskinen faktisk dukker opp i SAS-farger igjen, og at ruten ikke bare blir å finne i pressemeldinger. Men en PVG-rute er ihvertfall ettertraktet hos oss
 
Last edited:
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Finnes det nok fly i flåten til denne ruten også, eller må de inn med flere fly?
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Positive nyheter! Den ble vel nedlagt i 2007, og det har vel vært diskutert litt opp og ned det siste året ang. om den skal få en ny vår... Får håpe at det ikke blir en ny flopp ala CPH-SFO, en SK-rute det bare ble å lese om i aviser o.l...
 
Finnes det nok fly i flåten til denne ruten også, eller må de inn med flere fly?

Leser du litt lenger opp i tråden, så ser du at de all utvide med ett fly. I praksis betyr det at de skal få tilbake OY-KBM som er leaset bort til HiFly.
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Var inde på SAS's hjemmeside. Ser ud som om SK998 letter 14:25 fra PVG, ikke 13:25. Den er fremme i CPH 18:45. Retur med SK997/998 kan pt. fås for 6.379 DKK, ikke galt.

Lars
 
Var inde på SAS's hjemmeside. Ser ud som om SK998 letter 14:25 fra PVG, ikke 13:25. Den er fremme i CPH 18:45. Retur med SK997/998 kan pt. fås for 6.379 DKK, ikke galt.

Lars

Passer vel også lidt bedre med turn-around tiden. 1t50m er vel lige i underkanten for at vende en 343. Ihvertfald når man sammenligner med øvrige SK destinationer...
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Var inde på SAS's hjemmeside. Ser ud som om SK998 letter 14:25 fra PVG, ikke 13:25. Den er fremme i CPH 18:45. Retur med SK997/998 kan pt. fås for 6.379 DKK, ikke galt.

Lars

Og et grundigere tjek: Efter overgangen til sommertid er det 13:25 der er afgangstidspunktet. Kina praktiserer ikke sommertid.

Lars
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

En anden ting: PVG-ruten får da vist ikke en hel simpel udnyttelse af flyene?

Som det fremgår af tiderne, så kan ruten ikke flyves dagligt med kun et fly. Det samme gælder for BKK- og NRT-ruterne. De to sidste kan flyves dagligt med tilsammen tre fly. NRT skal flyves dagligt fremover, BKK-ruten plejer vist at være 4x ugentlig om sommeren. Det 11. fly kan alene klare 3 ugentligt til PVG, mens BKK/NRT-flyene tager to ture til PVG om ugen. Reelt nok mere sammenblandet, men med en del overskudskapacitet fra det 11. fly. Kom der et 12. fly ind kunne man formentlig øge med en del ugentlige afgange til destinationer der kræver lidt mere end 24 timer for en rundtur, udover det flyet selv kan klare.

Lars
 
Last edited:
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Noen som vet når de starter bilettsalget?
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Ser ut som Shanghai-ruten skal starte på LHR, ifølge Parat Luftfart.

http://www.paratluftfart.no/Fullstory.aspx?m=31&amid=9505

Hvordan løser SAS dette?

Jeg tror ikke dette før jeg ser det. SAS har allerede manko på WB-materiell, og jeg tror heller de vil bruke den slakken de har i systemet til vedlikehold og mulighet til å ta inn forsinkelser. Jeg tipper artikkelen bygger på en misforståelse, noen 340-rute til LHR ligger ikke inne i systemet heller.
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Gjennomgående flightnummer og flybytte i CPH sannsynligvis .... Ingenting er lastet, så jeg ville ta dette med en klype salt foreløpig.
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Utnyttelse av sloten som blir ledig etter LLA-LHR legges ned?

Den ruten går jo bare en gang i uken (på lørdager), så på den sloten er det vel ikke noe å hente?

Høres i det hele tatt ganske merkelig ut om ruten skal starte på London-Heathrow - og foreløpig ligger det ingenting i Amadeus.
 
Re: SAS genåbner CPH-Shanghai i 2012

Gjennomgående flightnummer og flybytte i CPH sannsynligvis .... Ingenting er lastet, så jeg ville ta dette med en klype salt foreløpig.

Det er vel bare i USA de har samme rutenr og med flybytte. Har iallefall ikke hørt om dette i Europa enda. Eller?

Ser ut som det kun er snakk om muligheten for gjennomgående billetter.

I såfall er jo det en helt annen skål!

BF:cool2
 
Back
Top