SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam.

Ser at det blir flere lounger tilgjengelig? Blant annet gode gamle Malaga hvor man har en tur i september.
 
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam.

Er det sagt noe om sammenslåing av konti i EuroBonus og Flying Blue eller annet SkyTeam fordelsprogram? Sikkert mange som har konto i begge allianser.
 
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam.

Er det sagt noe om sammenslåing av konti i EuroBonus og Flying Blue eller annet SkyTeam fordelsprogram? Sikkert mange som har konto i begge allianser.

Tror ikke det er noe planlagt der, og meg bekjent er det heller ikke gjort tidligere nå flyselskap har byttet allianser, men kan ta feil her.

Så har man konto begge steder, så skjer det jo i praksis ingen endring. Bonusprogrammene er jo selskapsspesifikke, og tilhører jo ikke alliansene.
 
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam.

Er det sagt noe om sammenslåing av konti i EuroBonus og Flying Blue eller annet SkyTeam fordelsprogram? Sikkert mange som har konto i begge allianser.

Mener det står ganske tydelig at Eurobonus består, og at det dermed ikke blir noen sammenslåing. Mulig jeg tolker det feil, men virker som det blir på samme måte som med f.eks Miles & more til Lufthansa i dag.

EuroBonus will remain SAS’ loyalty program and the current rules and regulations for traveling on SAS will remain largely the same. Your membership, including your level in the program and points earned, will not be affected.

In general, as a EuroBonus member, you’ll still enjoy the same benefits and point earnings based on your membership level when you fly on a Star Alliance airline until 31 August 2024. And from 1 September 2024, you’ll enjoy similar benefits with most SkyTeam airlines
 
Jeg synes det er utrolig synd at SAS nå dessverre må forlate Star Alliance, da det etter mitt syn er en veldig bra allianse.

At de nå skryter av "We look forward to giving our customers access to 19 new airlines and more than 1 060 destinations around the globe" får så være, men samtidig "glemmer" de å si at vi som brukere "mister" 26 andre flyselskaper som flyr til over 1200 flyplasser...
 
Jeg tror dette skal gaa greit, selv om mange sikkert vil savne Star Alliance som har vaert sterkt representert saerlig paa OSL, mens andre norske flyplasser er godt kjent med KLM og Skyteam. Det jeg dog haaper er at SAS ikke legger ned for mange direkteruter til Europa fra OSL og ARN for aa rute "alt" via CPH/CDG/AMS.
 
Det jeg dog haaper er at SAS ikke legger ned for mange direkteruter til Europa fra OSL og ARN for aa rute "alt" via CPH/CDG/AMS.

Gjør de det står vel døren åpen for Norwegian og de andre som tilbyr slike direkteruter.
 
Blir litt rart å se *A uten SAS som tross alt var en av founding members av *A i sin tid. Men det måtte jo skje når AF/KLM kom inn på eiersiden.
 
Utfordringen med A319 er jo at den har for kort kropp til det nye SAS designet…derfor en i retro og de andre i Star Alliance design…så her blir det nok Sky Team.
 
Hvordan blir det egentlig med alt materiell som er rundt om? Logoer til nåværende allianse er jo nesten alltid tilstede sammen med logoen til SAS. Burde de ikke starte allerede nå å ikke bruke star-logoen i markedsføring og trykking av nytt materiell? Burde man allerede nå starte å profilere om og heller klistre en sladd over den nye skyteam-logoen, f.eks på fly og i kabin slik at man kan fjerne «plasteret» den dagen de offisielt har byttet allianse? Og hva med digitale skjermer på flyplasser rundt om, tviler på at alle flyplasser er like flinke til å oppdatere logoer til flyselskaper…

Ser ikke for meg at noen av alliansene liker at deres logoer er synlig om hverandre i en periode.
 
Ser ikke for meg at noen av alliansene liker at deres logoer er synlig om hverandre i en periode.

De er ikke som å slå på en bryter. Slikt tar litt tid. Delta var heller ikke spesielt imponert da denne dukket opp - på DL codeshare - i Atlanta et par uker før Austrian gikk motsatt vei i det herrens år 2000. ;) (eget bilde)

OE-LAO.jpg
 
De er ikke som å slå på en bryter. Slikt tar litt tid. Delta var heller ikke spesielt imponert da denne dukket opp - på DL codeshare - i Atlanta et par uker før Austrian gikk motsatt vei i det herrens år 2000. ;) (eget bilde)

Hehe, ja at det tar tid er selvfølgelig naturlig. Ut ifra et markedsføringsperspektiv er det bare litt rart at de i annonser og reklame som går nå om dagen har med «a star alliance member» nederst i hjørnet. Det er med på å knytte assosiasjoner til noe de egentlig ikke «bør» knytte assosiasjoner til nå. De burde etter min mening bare fjerne det, i hvert fall på slike ting som er enkle å endre, som YouTube-reklame osv.
 
Back
Top