Sålenge det er inkludert i prisen de reklamerer for, eller at det bare blir spesifisert på regningen i etterkant så ser jeg egentlig ikke problemet, hvis jeg har forstått rett??
Nei, det stemmer ikke, og det blir ikke mer riktig av at det gjentas hver gang dette gebyret diskuteres. SAS har dette gebyret for å ikke bryte med IATA-avtaler.
Grunnen til at det er en danske Høyestrettsvagjørelse er at det var den danske reisebyråer som bragte saken på banen. Danske Høyestretts avgjørelse er ikke bindende i Norge eller Sverige, men SAS er vel ikke dummere enn at de skjønner at resultatet fort ville blitt det samme i Norge og Sverige også.
Dog er vel fortsatt servicegebyret høyere i DK enn i Norge - ikke bare pga valutaforskjeller, men mener det er 50 DKK vs 25 NOK?
LH har samme greien, med høyere servicegebyr i DKK enn i NOK.
Selv har jeg mange ganger - særlig mens det var veldig gunstig USD - bestilt som amerikaner på flysas.com. Nå tror jeg totalprisforskjellen er jevnet ut noe bedre.
Denne har vært oppe tidligere. Gebyret er (som skatter og avgifter) lagt inn i prisen som det annonseres med og som alle må betale ifht. "valgfrie" gebyrer som en del andre har.
Denne har vært oppe tidligere. Gebyret er (som skatter og avgifter) lagt inn i prisen som det annonseres med og som alle må betale ifht. "valgfrie" gebyrer som en del andre har.
Hva mener du med "valgfrie"?
De selskapene som jeg har reist med, som har gebyrer på forskjellige tilleggstjenester (Ryanair, Norwegian og Air Asia), har gebyrene i høyeste grad vært valgfrie, og ikke "valgfrie".
Hva mener du med "valgfrie"?
De selskapene som jeg har reist med, som har gebyrer på forskjellige tilleggstjenester (Ryanair, Norwegian og Air Asia), har gebyrene i høyeste grad vært valgfrie, og ikke "valgfrie".