SAS fly ude af service

Jeg kommer til å savne MD-ene. Har klart å sovne til motorduren på bakerste rad, flere ganger. Bråket er faktisk litt av sjarmen, ingen lager motorlyd som PW!

Bråket er faktisk litt av sjarmen, ingen lager motorlyd som PW!

Ja, både og - øreproppene lå fast i lommen når jeg pendlet til London på 90-tallet. Av en eller annen grunn ble jeg alltid pre-seated på 30F. Sov godt med dem plugget inn.

Har någon av dessa utfasade MDn vit engine cowl? Såg en SK MD igår vid hangaren när jag åkte till Göteborg.

Nei, Hagbard Viking var nr. 2 Det var OY-KGT som var først.

Ja ,selvfølgelig har du rett og det var denne kjerra jeg fløy med og ikke -KGZ.
Ved nærmere sjekk viste det seg å være Hagbard V. ifølge mine notater.
Sjælland rundt i 3000ft en august dag er litt av en opplevelse.

OY-KGY er ikke leid ut til Spanair. Den står langtidslagret på OSL inntil utfas - som blir i slutten av 2009.

Javisst ja, det var derfor jeg ikke fant noe på den. Den har iallefall vært utleid til Spanair en periode. Takk for rett info om den.:up:

De to MD'ene som først sto utenfor hangaren minus livbåtene(motorene) er de en del av kannibaliserings øvelsen som er planlagt?

Det har stått en helt hvit 737 i hangaren til STS på Sola, noen som vet hvilken maskin det er? Så den senest tirsdag kveld.

LN-ROR hadde siste rorutslag i går, da den fløy pos til OSL for langtidslagring. Begynner å bli et trist syn utenfor SAS-hangaren her nå, med 3stk groundede MD80. Glad jeg snart slutter i konsernet..

Positive ting skjer også, håper å se en splitter ny SAS maskin i Seattle i helgen

Og da ser det ut som at LN-BUD har forlatt SAS og Norge: Boeing 737 -505 25794 2803 LN-BUD SAS Norge ferried 29may09 OSL-SNN prior return to lessor

Og da ser det ut som at LN-BUD har forlatt SAS og Norge: Boeing 737 -505 25794 2803 LN-BUD SAS Norge ferried 29may09 OSL-SNN prior return to lessor

Varifrån kommer detta ? Det är ju helt fel, inte aktuellt med "return to lessor".

Mener selv jeg hadde den BOO-OSL 17. juni.. Skrev da det ned. :question::question: Hadde kun hatt tre Nordlandspils...:drunk:

Back