SAS-fly fikk ikke lov til å fly inn i Pakistansk luftrom

Re: SAS-fly fikk ikke lov til å fly inn i Pakistansk luftrom

Merkelig, gikk greit med SK972 andre veien i natt.

Står forventet ankomst til BKK 1630 når jeg søker avgang i går, det er jo bare 1 drøy time sent. Noe rart her.
Står innstilt når jeg søker ankomst BKK i dag.

Last edited:

Det er nok bare et oppdateringsproblem. 972 er forøvrig kansellert i kveld.

Opplevd det samme med Thomas Cooks A330 fra OSL til HKT (Thailand), via SHJ for en del år siden. Luftrommet inn til Pakistan ble stengt, og da er det rimelig hektisk aktivitet på flight deck. Men det løste seg, uten mellomlanding.

Tally-Ho

Hvor lang hviletid trenger mannskapet i Dehli før de kan fortsette da?
Flyet har jo uansett 9 timer på bakken i BKK, og det sitter vel et nytt crew og venter der for returen nå i natt?

Nå står både SK972 og SK973 innstilt i natt, godt jeg kom hjem fra BKK til CPH onsdag morgen da

Muligens dette kan ha noe å gjør med at Pakistan har prøveskutt en mellomdistanserakett, og derfor stengte luftrommet?

En bekjent var med på flyet, og de hadde visst gjort flere omveier.
Hun skriver

Fikk en uventa natt i New Dehli etter en kontrollert nødlanding i New Dehli pga for lite drivstoff til å fortsette. Ble sendt rundt forbi pga stengt luftrom over Afghanistan og Pakistan. For en tur.... Passet ligger i en plastpose på flyplassen, det måtte vi levere fra oss på vei ut av flyet. Eneste id jeg har er boarding passet... Nå venter vi på buss til flyplassen som forhåpentligvis tar oss mot Bangkok og videre mot Singapore i kveld.... Litt av ei reise:-)

Så det tyder jo på at pax'en måtte overnatte. Hvorfor kunne de ikke bare tanket flyet og flydd videre? Hviletiden som slo inn?

BF:cool2

Er det noen som har mulighet (og lov) til å fortelle hvordan mellomlandingen i Dehli, viderereisen til Bangkok (gikk samme flyet videre?) og returen forløp videre for dette flyet?

Back