SAS-fly fikk flammer i motoren

Dæven ikke bare var det en 737-800 men til og med en Next Generation, må ha vært ganske nytt fly dette da!!

Ellers er det som med det meste som Verdens underGang og Dagbladet skriver, man må ta alt med tonnevis med salt da de fleste uttalelser er tatt fulstendig ut av sin sammenheng. Og att dette med stål i motoren er ganske vanlig.

[OT]

Det her med NG... NEXT Generation vs NEW Generation.
For mange år siden, når jeg gikk på typekurs i Boeing Regi het flyet NEW gen, vi fikk beskjed at "NEXT gen is Star Trek, NEW gen is Boeing!"

Nå ser vi derimot at det meste av dokumentasjonen ut fra Renton som omhandler NG, blir omtalt som NEXT gen. Har flyet blitt såpass gammelt at det passer bedre med Next Gen, eller er det bare jeg som har blitt feillært/husker feil...
Har ikke detta typekurs kompendiumet lenger heller...

Hmmm

[/OT]

[OT]
Det her med NG... NEXT Generation vs NEW Generation.
For mange år siden, når jeg gikk på typekurs i Boeing Regi het flyet NEW gen, vi fikk beskjed at "NEXT gen is Star Trek, NEW gen is Boeing!"
Nå ser vi derimot at det meste av dokumentasjonen ut fra Renton som omhandler NG, blir omtalt som NEXT gen. Har flyet blitt såpass gammelt at det passer bedre med Next Gen, eller er det bare jeg som har blitt feillært/husker feil...
Har ikke detta typekurs kompendiumet lenger heller...
Hmmm
[/OT]

Ja, jag tror du husker feil, jag gick första SAS-kursen på typen i maj 1998 innan NG kom till SAS, training flights på en Sterling 737-8Q8 och all dokumentation jag såg var NG=Next Generation.

Boeing har brukt Next Generation som betegnelse hele tiden - her er en pressemelding fra 1993.

Nov. 17, 1993 The Boeing Company board of directors authorizes the Next-Generation 737-600/-700/-800 program. Southwest Airlines launches the -700 program, with an order for 63 of the newest 737 aircraft.

Imidlertid fant jeg noe teknisk dokumentasjon på 'New Generation' ved googling, men det kan ha vært en leverandør som ikke var helt up to speed. Så det kan godt være det har funnets kursmateriale med 'New Generation'.

Boeing har brukt Next Generation som betegnelse hele tiden - her er en pressemelding fra 1993.

Imidlertid fant jeg noe teknisk dokumentasjon på 'New Generation' ved googling, men det kan ha vært en leverandør som ikke var helt up to speed. Så det kan godt være det har funnets kursmateriale med 'New Generation'.

Tror nok det er riktig dette, mulig jeg roter litt med Classic kurset. det var vel kanskje den som ble lansert som NEW Generation..
-Det er rart med slik feil-info som har sniki seg inn på harddisken, og blitt der i mange år, vanskelig å få sletta igjen.
-Pluss at man selvfølgelig sjelden har feil.... :)

Takk for defragmenteringen gutta!

Back