SAS finjusterer rutinene om bord

Fly med oss

ScanFlyer Gold
Jeg hadde sete 1D på strekningen OSL-ALC i dag, og overhørte cabin crew snakke om at de var spent på det "nye servicekonseptet". Det ble jeg også da jeg hørte de snakke om det, så trolig noe som er nytt pr 1. februar.

Etter avgang ble det opplyst om at i Go så ville de først komme med en vogn med mat. Betaling for mat ville først skje når de kom med neste vogn, nemlig den med drikke. Hvordan det faktisk gikk, det vet jeg ikke, da jeg satt i Plus. Men de var usedvanlig rundhåndede med vognen og tilbød snacks og drikke flere ganger til de i Plus. Tidligere har de, på morgenavgangene, ikke tilbudt noe annet enn frokost, kaffe og te. Annet har man fått ved forespørsel.

Re: SAS finjusterer (?) rutinene om bord

Etter avgang ble det opplyst om at i Go så ville de først komme med en vogn med mat. Betaling for mat ville først skje når de kom med neste vogn, nemlig den med drikke.

Så om man sitter som en av over 100 passasjerer i GO: Bestiller en wrap eller lignende, skynder seg å spise den før drikkevogna kommer - som jeg antar betjenes av et annet crewmedlem, som ikke aner hvem som evt. har bestilt noe å spise: "Nei, jeg tok ikke noe mat. Tar en gratis kaffe jeg, takk".

Så om man sitter som en av over 100 passasjerer i GO: Bestiller en wrap eller lignende, skynder seg å spise den før drikkevogna kommer - som jeg antar betjenes av et annet crewmedlem, som ikke aner hvem som evt. har bestilt noe å spise: "Nei, jeg tok ikke noe mat. Tar en gratis kaffe jeg, takk".

Det var min første tanke også ;)

Og min første tanke, 'hvor lite skal man gjøre seg til kjeltring for' ?

Jeg hadde sete 1D på strekningen OSL-ALC i dag, og overhørte cabin crew snakke om at de var spent på det "nye servicekonseptet". Det ble jeg også da jeg hørte de snakke om det, så trolig noe som er nytt pr 1. februar.

Etter avgang ble det opplyst om at i Go så ville de først komme med en vogn med mat. Betaling for mat ville først skje når de kom med neste vogn, nemlig den med drikke. Hvordan det faktisk gikk, det vet jeg ikke, da jeg satt i Plus. Men de var usedvanlig rundhåndede med vognen og tilbød snacks og drikke flere ganger til de i Plus. Tidligere har de, på morgenavgangene, ikke tilbudt noe annet enn frokost, kaffe og te. Annet har man fått ved forespørsel.
Dette høres litt merkelig ut, ja. Finnes sikkert gjerrige gubber som enten skjuler eller sluker i seg hva enn de bestiller, og det kan vel føle til litt tap? Jeg tror ikke de selger noe mer når folk må "betale senere", selv om det kanskje måtte være mer effektivt? (Tviler på at det er noe merkbart mer effektivt óg, jeg).

Skal fly til ALC i morgen tidlig, får snike meg rundt med hodet og se ned fra + da :p

Kan det være at det blir noe ala United tro. Først går en med halv vogn med mat og rett bak den så kommer drikke vogna med 2 personer på? litt an på hvor mange crew det er om bord.

<mod>
Ryddet, splittet og slettet her. Les overskrift før du poster
</mod>

Back