SAS får ikke solgt seg ut av bmi

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS får ikke solgt seg ut av bmi

Får ikke selge
SAS må vente med å kunne hente ut en potensiell milliardgevinst ved et salg av selskapets aksjer i flyselskapet British Midland.

Hele saken: http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=36003

Sir Michael sitter på aksjene sine og ser på at verdiene i selskapet ikke blir realisert. bmi er sikkert et fint selskap, men er det plass til den typen selskaper i dagens marked? Personlig tror jeg selskapet hadde vært mye mer verdt om det ble splittet opp - bare LHR-slotene er jo en gullgruve!!!

Re: SAS får ikke solgt seg ut av bmi

Enig CK, slottene på LHR er verd mye for BMI. Det spørs om ikke Sir Michael har satt for lenge ved roret i BMI. Selskapet er iferd med å bli skviset av de store og har alltid vært et nisjeselskap som har kjempet for å opprettholde sorte tall i boken.
På sikt tror jeg at det ender opp med en fusjon med Virgin.
Det ville være mest fornufting for selskapet og deres aksjonærer.
Forøvrig er det et allright selskap å reise med, god service ombord.

bmi + Virgin må være en av de mest fornuftige fusjoner innen luftfarten. kan se det blir penger i kassa til SAS av slikt...:D

Men hvorfor nødvendigvis fusjon? Hvis VIrgin kommer inn i Stjernegjengen kan BMI få en feederfunksjon til Virgin, uten nødvendigvis å styre med å fusjonere.

For mye av problemet til BMI i dag er vel at selskapet er klemt mellom lavprisselskapene og BA, der sistnevnte kan sede egen pax til et stort internasjonalt nettverk. Med Virgin inne i gjengen er det lettere å konkurrere med BA.

Vel de kan jo bare vente 1 år.

Uansett så kan det vel trygt sies at BMI ikke er blant verdens best drevne selskaper og jeg har reist ganske mye med dem de siste 3 årene uten at de har imponert meg noe videre

Men investeringen til SAS kommer til å betale seg...:D

BMI er et helt ålreit flyselskap, men jeg synes de mangler litt mål og mening.

Back