SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Status
Not open for further replies.
Re: SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykte]

Fant dette bildet på Instagram;

https://www.instagram.com/p/B1ADTeRhubI/?igshid=16h7lmoakbgoq

Legg merke til helt nederst til venstre på halen, det som helt tydelig er hvitlakkert. Dette ville vel ha vært blått med nåværende livery? Ser ut til at illustrasjonen fra Scandinavian Traveller er et klart hint om hva som kommer. ;)

Litt usikker, for akkurat den delen er borte nå halen monteres på flyt

4ea93c103035610f24242907d6891cf0.jpg

Om SAS velger å skifte dekor på flyene tviler jeg sterkt på at det blir på en ny maskin. For det første tar de vekk «med brask og bramm». Med nåtidens internett og telelinser vil jo ethvert forsøk på hemmelighold utebli totalt. For det andre kan vel rorflater kun lakkeres to ganger før de må balanseres på ny?? Det var i det minste slik på eldre flytyper. Da er det jo særdeles dårlig butikk å lakkere sideroret to ganger før flyet i det heletatt har fått luft under vingene... Selvfølgelig bare synsing fra min side. ;)

Utvilsomt et godt poeng du har der! :) Men kan jo tenkes at det er én av årsakene til at SAS (bevisst eller ubevisst) slipper små "teasere" som illustrasjonen i Scandinavian Traveller, bilde av den lakkerte halefinnen, samt den tidligere nevnte dataillustrasjonen av flyet rett forfra, for å skape litt nysgjerrighet og oppmerksomhet, uten å avsløre alt på en gang. Hvem vet. Vi får vente og se! ;)

Utvilsomt et godt poeng du har der! :) Men kan jo tenkes at det er én av årsakene til at SAS (bevisst eller ubevisst) slipper små "teasere" som illustrasjonen i Scandinavian Traveller, bilde av den lakkerte halefinnen, samt den tidligere nevnte dataillustrasjonen av flyet rett forfra, for å skape litt nysgjerrighet og oppmerksomhet, uten å avsløre alt på en gang. Hvem vet. Vi får vente og se! ;)

Har litt tro på poenget mitt selv også. ;) Husker når dagens dekor ble introdusert var det riktig nok på den aller første 737-600, men svært få visste at det også sto en MD-80 ( OY-KGT ) klar og ferdig malt på FBU som skulle ta den aller siste avgangen 07-okt-98 fra nettopp FBU. Men man må ta i betraktning at den gang var det ikke Twitter, Facebook, Instagram osv på nettet. Vil tro at hvis SAS skifter dekor blir det gjort med et fly i en lakkhangar en eller annen plass med strengt fotoforbud før dørene åpnes og flyet trilles ut. Så får heller den ( de ) første A350 fly med dagens dekor 2-3 år

Vil tro at hvis SAS skifter dekor blir det gjort med et fly i en lakkhangar en eller annen plass med strengt fotoforbud før dørene åpnes og flyet trilles ut.

Ser man på andre selskaper som nylig har byttet dekor, så har det lekket bilder fra de malerhangarene også.

Uansett, så skal man også være forsiktig med å overtolke ting, enten for eller mot et skifte ;)

Vi hadde internett den gangen også og Flyprats tidligste forfar var faktisk temmelig aktiv. Jeg var i hangaren (på sykkel) og tok en serie bilder før den ble vist offentlig. Disse var på forumet samme kveld etter at jeg hadde vært på Timefoto. Og KGT var faktisk i trafikk noen dager før stengingen i sine nye klær.

61b174d01be0a05989cfb2db8ee458a9.jpg

Vi hadde internett den gangen også og Flyprats tidligste forfar var faktisk temmelig aktiv. Jeg var i hangaren (på sykkel) og tok en serie bilder før den ble vist offentlig. Disse var på forumet samme kveld etter at jeg hadde vært på Timefoto. Og KGT var faktisk i trafikk noen dager før stengingen i sine nye klær.

61b174d01be0a05989cfb2db8ee458a9.jpg

Husker jeg var en smule skuffa, en følelse av antiklimaks da de rullet den ut på Fornebu siste dagen, tenkte vel at dekoren først og fremst var tilpasset 737´ene som var på vei.
(har forøvrig masse video fra siste dagen(e) der ute).

Husker jeg var en smule skuffa, en følelse av antiklimaks da de rullet den ut på Fornebu siste dagen, tenkte vel at dekoren først og fremst var tilpasset 737´ene som var på vei.
(har forøvrig masse video fra siste dagen(e) der ute).

Den ble ikke ‘rullet ut’ den dagen. Den kom fra København og ble tauet fra 32 til 25.

Hurra, endelig forsvinner de oransje motorene, og det var ikke et øyeblikk for tidlig. Samtidig bør vel det norske flagget også bort fra maskinene. Blir gøy med noe nytt, forhåpentligvis blir det noe fint, og som stikker seg ut, basert på det vi har sett så langt blir det vel dessverre ganske anonymt, men vi får se.

Norwegian har et enkelt design, samtidig som haleheltene er interessante, og den røde nesen gjør at de likevel kjapt gir seg til kjenne som et fly fra selskapet. Navnet forplikter at fargetemaet går i rødt, hvitt og blått naturligvis. Alt i alt ganske smart tenkt og et design som har holdt seg godt over tid.

Norwegian har et enkelt design, samtidig som haleheltene er interessante, og den røde nesen gjør at de likevel kjapt gir seg til kjenne som et fly fra selskapet. Navnet forplikter at fargetemaet går i rødt, hvitt og blått naturligvis. Alt i alt ganske smart tenkt og et design som har holdt seg godt over tid.[/QUOTE]

Vel, det er ganske så enkelt, men rød tupp, blå ring og resten hvitt. Lurer på hva designeren hadde i tankene ( og muligens hånda ) når han kom «opp» med den ideen....??? 😂😂

Om SAS velger å skifte dekor på flyene tviler jeg sterkt på at det blir på en ny maskin.

Jeg derimot tror at en eventuell ny dekor vil lanseres samtidig med A350. Poeng som taler for dét er at de allerede har knagget ny dekor på A350, samt at lansering av ny dekor samtidig med lansering av nye A350 vil gi maks publisitet på sistnevnte. Bryter man opp disse to nyhetene i to bolker, risikerer man at fokus på A350 reduseres - noe man ikke vil med det nye flaggskipet.

At det dukker opp spionbilder fra maskinen i en eller annen hangar regner jeg med vil skje, men det spiller ikke all verdens rolle for SAS da folk flest først får det med seg når de sender ut pressemeldingen.

Liker godt det nåværende designet jeg. De kunne heller brukt pengene på hyppigere vasking, for på mange av flyene skjemmes det visuelle inntrykket av skitt.

Den ble ikke ‘rullet ut’ den dagen. Den kom fra København og ble tauet fra 32 til 25.

Ah, har levd i den villfarelse siden 1998. :D

Dette er definitivt min favoritt i nyere tid:
(Korfu, mai 2017)

Attachments

• IMG_9337.jpg
    IMG_9337.jpg
    100.4 KB · Views: 894
Last edited:

Dette er definitivt min favoritt i nyere tid:
(Korfu, mai 2017)

JA, dette er det peneste flyet SAS har. Du kunne hatt et til i samme farge :)
I hvilket land flyr dette flyet hovedsaklig i?

JA, dette er det peneste flyet SAS har. Du kunne hatt et til i samme farge :)
I hvilket land flyr dette flyet hovedsaklig i?

Ingen nå. Det var bare malt slik for jubileet.

Hurra, endelig forsvinner de oransje motorene, og det var ikke et øyeblikk for tidlig. Samtidig bør vel det norske flagget også bort fra maskinene. Blir gøy med noe nytt, forhåpentligvis blir det noe fint, og som stikker seg ut, basert på det vi har sett så langt blir det vel dessverre ganske anonymt, men vi får se.
Hvorfor skal det norske flag fjernes ?? Det hedder jo Scandinavian Airlines og de 3 flag afspejler Skandinavien og ikke ejerskab....

Hilsen Ole

Hvorfor skal det norske flag fjernes ?? Det hedder jo Scandinavian Airlines og de 3 flag afspejler Skandinavien og ikke ejerskab....

Hilsen Ole
Navnet endte slik fordi det var sammenslåingen av Svensk Interkontinental Lufttrafik, Det Norske Luftfartselskap og Det Danske Luftfartselskap. Nå er Norge ute og det snakkes om at Svenskene skal følge etter. Så det kan vel fort bli primært et dansk selskap.

Skal man ha de skandinaviske lands flagg på flyene så må Island, Færøyene og Finland også klistres på, avhengig av hvem man spør om definisjonen på Skandinavia. [emoji57]

Status
Not open for further replies.
Back