SAS endrer billettsktrukturen igjen (shorthaul)

Discus

Galley Slave
Medlem
Ikke voldsom endring denne gangen, men ser ut som det nå blir "Plus Saver" og "Plus". Førstnevnte kan endres for et gebyr (600NOK) pluss differanse, sistnevnte kan endres for prisdifferanse. Så med andre ord er det slutt på full-flex-billetter på shorthaul når/om dette er rulles ut over alt.

Så gjenstår det å se om dette bare er en degradering av fleksibilitet, mens prisene er på samme nivå? (Jeg har ikke oversikt over før/nå-priser)

Se eks. OSL-CDG litt frem i tid så ser man nye priser.
 
Kommer opp samme bookingklasse på begge varianter, og statisk 280 kr i differanse.
Er nok slutt på de rimeligste flex-billettene vil jeg tro, men de har kanskje vært vel rimelige enkelte ganger?
 
Endring 600 NOK per vei, avbestilling 600 NOK per. vei. Altså 1 200 NOK for å avbestille en tur/retur-reise.

BEFORE DEPARTURE
PER DIRECTION CHARGE NOK 600 FOR REFUND.
 
SAS Plus Saver er foreløpig midlertidig ut september, og tilgjengelig på de fleste "Europa"-destinasjoner med få daglige avganger. Den kan bookes i de fleste SAS Plus-bookingklassene bortsett fra C (Full Flex).
Som nevnt over, 600 NOK/SEK/DKK eller 65 EUR for endring/refundering, og endring kan gjøres til både SAS Plus og SAS Plus Saver.
 
Hva er dette for et koko-opplegg? Plus-billetter til tusenlappen dyrere enn Go, men med samme kansellerings- og ombookingsvilkår. Det er dyrt for en polarrull og dårlig vin i loungen.
 
Hva er dette for et koko-opplegg? Plus-billetter til tusenlappen dyrere enn Go, men med samme kansellerings- og ombookingsvilkår. Det er dyrt for en polarrull og dårlig vin i loungen.

Hva er kokko med dette? På mange ruter er forskjellen 250kr pr flight. Så får man selv avgjøre om det er verdt det for de ekstra godene man får. At det kommer billigere Plus-billetter skader vel ingen.
 
Hva er kokko med dette? På mange ruter er forskjellen 250kr pr flight. Så får man selv avgjøre om det er verdt det for de ekstra godene man får. At det kommer billigere Plus-billetter skader vel ingen.

Fullere lounger og enda mindre sjans for ledig midtsete i pluss..
 
Hva er kokko med dette? På mange ruter er forskjellen 250kr pr flight. Så får man selv avgjøre om det er verdt det for de ekstra godene man får. At det kommer billigere Plus-billetter skader vel ingen.

Jeg har ikke funnet noen eksempler på differanse mellom Go og Plus Saver under 550 kr. Men du har ellers helt rett: Kundene må selv avgjøre om polarrull, lunken hvitvin fra tap, thaisuppe med kokos og OSL-fast track'en er verdt denne prisdifferansen.
 
Jeg har ikke funnet noen eksempler på differanse mellom Go og Plus Saver under 550 kr. Men du har ellers helt rett: Kundene må selv avgjøre om polarrull, lunken hvitvin fra tap, thaisuppe med kokos og OSL-fast track'en er verdt denne prisdifferansen.
Sjekk typen destinasjoner omtalt i innlegg #4.
 
Last edited:
Nå synes jeg at de burde kommet med enda en Plus Saver-billettype uten fasttrack, lounge osv inkludert, men med plus-poengopptjening og gratis avbestilling.
 
Hva med en Plus Super Saver som er med Fast Track, uten håndbagasje, 64% opptjening og polarbrød men ikke Anton Berg?
 
Sånn som dette driver alle firma med, samme greia frem og tilbake, eneste forskjellen er at SK gjør det fortere enn folk klarer å si. Så for de som reiser en gang i året så er det forsovet greit, de kjenner seg alltid igjen hos SK[emoji5]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top