SAS Disney "Planes" 737-800 på Gardermoen

bjornstrom

ScanFlyer Blue
SAS Disney "Planes" 737-800 på Gardermoen

Jag sitter just nu under vingen på en SAS Boeing 737-800 på Gardermoen (SAS Teknisk base). Vad tycks? :)

Text från BusinessClass.se:
Flygplanet som stripats är en Boeing 737-800 med registreringsnummer LN-RCY. Flygplanet är norskregistrerad men kommer flyga inom hela Skandinavien och Europa. Den nya Disneymålningen kommer användas fram till mitten av maj 2014.

Flygplanet kommer under tisdagen vid 11-tiden göra sin premiärflygning från Oslo till Köpenhamn för att senare ankomma till Stockholm Arlanda vid 16-tiden.

Målningen är egentligen ingen målning utan stora foliepaneler som har fästs på flygplanets utsida. Varje foliebit är 1,2 x 4,4 meter stor och det går åt 15-16 foliepaneler på varje sida av flygplanet. Totalt är hela dekorationen 18,5 meter bred och innehåller de olika karaktärerna från filmen som Dusty, El Chupacabra och Rochelle. Det har tagit åtta personer tio timmar att natten mellan måndag och tisdag få foliebitarna på plats. Dessutom har en SAS-ingenjör funnits med under hela natten för att övervaka jobbet.
Fler bilder här: https://www.facebook.com/businessclass.no

Attachments

• IMG_1193.jpg
    IMG_1193.jpg
    77.7 KB · Views: 1,968
  • IMG_1181.jpg
    IMG_1181.jpg
    69.4 KB · Views: 1,956
  • IMG_1174.jpg
    IMG_1174.jpg
    65.3 KB · Views: 1,917
Last edited by a moderator:
Re: SAS Disney "Planes" 737-800 på Gardermoen

Stilig. Vi snakket om det på md megado at det hadde vært kult om SAS hadde gjort som NZ gjorde med The Hobbit.

Dette er jo kjempegøy at SAS har fått lov til å bruke Planes på et av sine fly. Gleder meg bare mer og mer til filmen kommer på norske kinoleretter i oktober :)

Nu har den lämnat hangaren. Första flighten mot Köpenhamn går om en liten stund!

Attachments

• IMG_1215.jpg
    IMG_1215.jpg
    74.7 KB · Views: 1,805

Den ble vesentlig mer vellykket enn "Norges punktligste person" liveriet :p

Nice! Synd på at Sas ikke flyr til/fra Torp... Får bare starte jakten på den! :)

Slettes ikke verst ble det der, skulle heller ikke mye til å slå denne punktlige personen som fly rundt forbi på halen.

Jeg ser koblingen mot filmen, men jeg stusser likevel over at SAS lar sine maskiner folieres med et rent kommersielt budskap. Hadde stemningen vært like god hvis det ble klistret en Coca Cola logo på 18,5 meter langs flykroppen?

Cool...glæder mig til at se den i AAR !!!!!!!
Nå nej....SAS flyver jo ikke med B737 til AAR og AAL.
Kun BLL kan håbe at den kommer forbi....med mindre SAS gør som de gjorde
med den "røde og blå" MD80 i sind tid....den kome da vist på alle SAS destinationer
dengang til Lillehammer OL
Hilsen Ole

Hadde stemningen vært like god hvis det ble klistret en Coca Cola logo på 18,5 meter langs flykroppen?

Nå var det vel ingen av MD'ene som skulle til hugging, men det hadde vært en fet kampanje om SAS og Hydro gikk sammen om resirkulering av aluminium.

See you in the afterlife...
Will be in a store near you...
Canned

Osv...

...med mindre SAS gør som de gjorde
med den "røde og blå" MD80 i sind tid....den kome da vist på alle SAS destinationer
dengang til Lillehammer OL

De røde/blå MD'ene var dekorert for en svensk reklamekampanje, og maskinene ble 'forvist' til norsk innenriks da kampanjen var avsluttet. Lillehammer-MD'en så helt annerledes ut, og det stemmer sikkert at den ble sendt rundt ..

Jeg ser koblingen mot filmen, men jeg stusser likevel over at SAS lar sine maskiner folieres med et rent kommersielt budskap. Hadde stemningen vært like god hvis det ble klistret en Coca Cola logo på 18,5 meter langs flykroppen?

Ja, det vil jeg tro om SAS hadde hatt ett samarbeid med Cola-Cola ;)

Det er vel flere rundt om i verdens som er med på dette sammen med SAS. Mener LH, AA og et til jeg ikke husker skulle være med å promotere denne filmen for Disney.

Läckert!
Kul det ska bli att se denna 737-800 på ARN :)

Jag tror även British Airways och Qantas promotar den här Disney flimen?

Läckert!
Kul det ska bli att se denna 737-800 på ARN :)

Jag tror även British Airways och Qantas promotar den här Disney flimen?

Og Lufthansa. Der deler de ut Planes-effekter til barn (klarte å snike meg til en mobil lomme, selv om jeg reiser på voksenbillett) og serviettene er fulle i Planes logoer..

Hvorfor stusser du? De er jo et rent kommersielt sekskap.

Back