sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
SAS deles opp i 4 AOC , slutt på SOM
Det skandinaviske flyselskapet SAS splittes i fire selvstendige selskaper som skal drive på grunnlag av hver sin luftfartstillatelse.
Fram til nå har SAS-flyene blitt operert fra Sverige, der også kontrollene har funnet sted. Men nye EU-krav gjør det vanskelig å opprettholde denne konstruksjonen, og derfor får de tre skandinaviske selskapene og det interkontinentale selskapet i SAS nå hver sin luftfartstillatelse, skriver den danske nettavisen epn.dk.
– Det gir en enklere organisasjon og gjør det mulig for oss å reagere raskere, sier Susanne Larsen, administrerende direktør i SAS Danmark.
– Fordelen er at hvert av landene nå får et fullt ut integrert flyselskap med lokal kommersiell og driftsmessig kontroll, sier hun til epn.dk.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1403626.ece?jgo=c1_re_left_2&WT.svl=article_title
Det skandinaviske flyselskapet SAS splittes i fire selvstendige selskaper som skal drive på grunnlag av hver sin luftfartstillatelse.
Fram til nå har SAS-flyene blitt operert fra Sverige, der også kontrollene har funnet sted. Men nye EU-krav gjør det vanskelig å opprettholde denne konstruksjonen, og derfor får de tre skandinaviske selskapene og det interkontinentale selskapet i SAS nå hver sin luftfartstillatelse, skriver den danske nettavisen epn.dk.
– Det gir en enklere organisasjon og gjør det mulig for oss å reagere raskere, sier Susanne Larsen, administrerende direktør i SAS Danmark.
– Fordelen er at hvert av landene nå får et fullt ut integrert flyselskap med lokal kommersiell og driftsmessig kontroll, sier hun til epn.dk.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1403626.ece?jgo=c1_re_left_2&WT.svl=article_title