Det eneste annet fargeskjema eller endring de hadde var vel en kort periode med Euro Express...?
Dette var et nytt bilde for meg. Fantes denne virkelig, eller er det
et retusjert bilde ???
Happy modelling,
Ruben
Det eneste annet fargeskjema eller endring de hadde var vel en kort periode med Euro Express...?
Fantes denne virkelig, eller er det
et retusjert bilde ???
Ruben
Er det kanskje dette dekalet/sticker som FBU 4EVER nevnte? Det som ble fjernet fra flyet ganske kjapt pga sikkerhets-messige grunner?
Dette var et nytt bilde for meg. Fantes denne virkelig, eller er det
et retusjert bilde ???
Happy modelling,
Ruben
Der var kun een af de to DC-9 fragtfly der fløj med disse stickers, det var LN-RLW.
Den fløj kun med disse stickers een dag og det var den 18. may 1982.
Problemet var at disse stickers blæste af under flyvningen, og man var bange for
at de skulle flyve ind i motorerne, og så var den ide død..
Der var ingen af de to DC-9 fly der blev malet i A-de-C farver.
Så vidt jeg ved, var der kun een Fred Olsen Electra der fik denne sorte bemaling.
Da jeg ikke noterer historierne på Fred Olsen fly, er jeg ikke 100 pct sikker.
A de C var et av SAS Cargo sine mange interessante eksprimenter som inkluderte Citroen CX 3 akslede (6 hjul) Cargo Express Varebiler.
Jeg arbejdede for AdeC og ja det gjorde vi.Drev de med bakketransport også?
Vet du hvor mange CX’er det var i drift ? Var det flere enn 2 ?Jeg arbejdede for AdeC og ja det gjorde vi.
Ruterne for de 4 fly var:
Electra:
OSL-BLL-CGN
GOT-CPH-CGN
DC9-33
ARN-CGN
STN-CGN
Til sidst kom der også en forbindelse fra MAD med en lokal spansk operatør
Bilerne kørte internt i Tyskland, og fra ZRH , BRU og AMS og et sted i Frankrig
Jeg havde en af de sorte i Danmark for promotion i 2 uger, da jeg skulle køre ombord på Storebælts færgen med den, fik jeg øverste bildæk alene, for havnefolkene troede det var en rustvogn, og ville give respekt til afdøde!
Husker at have set 5 på samme tid i CGN, så ja i hvert fald mere end 2Vet du hvor mange CX’er det var i drift ? Var det flere enn 2 ?