• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS DC-6B OY-KME kommer.

Lander nok hos meg også, er litt svak for 1:200, selvom jeg har den i 1:400, modellen fra Aero cl.
Begge disse har SAS på høyre side av haleror . På et foto av flyet står det SCANDINAVIAN på halerorets høyre side + at SCANDINAVIAN står med uthevet skrift på flykroppen ( OY-KME), noe det ikke gjør på modellene. Er modellene feil, eller... Noen som vet ?

Hva angår Herpa's 1:200 tror jeg vi får vente og se. Bildene de publiserer før modellen foreligger, har ofte avvik.

Lander nok hos meg også, er litt svak for 1:200, selvom jeg har den i 1:400, modellen fra Aero cl.
Begge disse har SAS på høyre side av haleror . På et foto av flyet står det SCANDINAVIAN på halerorets høyre side + at SCANDINAVIAN står med uthevet skrift på flykroppen ( OY-KME), noe det ikke gjør på modellene. Er modellene feil, eller... Noen som vet ?

Det er ikke feil på modellene mht halen.
SAS skiftet fra å ha et banner med SCANDINAVIAN titler (forøvirg introdusert med skjemskiftet i 1948), til de godt kjente SAS bokstavene omtrent på samme tid som DC-6B ble levert.
Det var bare de tidligste maskinene som ble levert med Scandinavian på halen, og jeg tror at i øpet av 1953 hadde alle SAS-fly SAS på halen. (Men dette er jeg ikke sikker på).

Spennede å se hvor nøyaktig denne modellen blir, helt klart en kandidat :)

La inn en preorder i fjor høst. Fikk mail fra Eztoys om at den var sendt 9 feb.
Sjekk via USMail viste at den var plukket opp fra avsender samme dato.
Regnet med at postgang på seks uker ville være rimelig, men venter fortsatt.

Har holdt øye med tråden her, men ingen har visst bestilt eller fått den ennå?

Jeg bestilte min i vinter og mottok den i løpet av et par uker, en flott modell som absolutt kan anbefales. :)

Back