SAS Dc-10?

petru26

evig optimist
Finnes sas dc-10 i 1/200? Hvis så, led meg inn i fristelse, eller hvertfall link meg i riktig retnig.. :D

Om du letar så kan du ha tur och hitta en modell från Fratelli Cesana, som var SAS "officiella" modelltillverkare under 80- och 90-talet. De gjorde en mycket fin DC-10-30 i 1/200. Japanska Hasegawa gjorde en byggsats av samma DC-10 i 1/200, den kan du kanske också hitta, kolla t ex på Ebay. Tyvärr har tiden gått så dessa gamla modeller blir allt svårare att finna... :(

Jag har en Fratelli Cesana DC10 som jag fick tag på på ett litet antikvariat i Sigtuna för många år sedan (tror nog att Viking 255 känner till det). Nu saknar jag bara en DC9 av samma tillverkare.

Antikvariat Looping? Tyvärr försvann det innan jag kom till trakten, men resterna av det såldes av Hobbybokhandeln inne i Stockholm för några år sedan. Många unika böcker, t ex flygmanual för Fokker F27 och sånt trevligt...

Stämmer bra! Ägaren blev ihjälkörd i Sydafrika och sonen drev det under några år efter det. Nu är där en av stadens (allt för många) fastighetsmäklare :(

Back