SAS CRJ-900 til BGO...

Lamox

ScanFlyer Silver
Til info for spottere i området: SAS første flyging med CRJ-900 til Norge blir til BGO som SK2864 den 15.jan, arr kl.1330, og retur kl.1405 som SK2875.

Ellers fungerer flyet som en drøm, og har ikke hatt en eneste snag på de første ca 150 legs med treningsflyging, og er klar for jomfruturen med pax på SK1207 til AAL i overmorgen...

K
 
Gratulerer så mye til SAS:) Ikke en eneste snag er jo fantastisk, spesielt når man tenker på at det er samme fabrikk som leverte Q400 i sin tid, og der var det jo ikke rent få snag....

CRJ900 tror jeg blir suksess for SAS, en arbeidshest som leverer penger i kassen.
 
Gratulerer så mye til SAS:) Ikke en eneste snag er jo fantastisk, spesielt når man tenker på at det er samme fabrikk som leverte Q400 i sin tid, og der var det jo ikke rent få snag....

CRJ900 tror jeg blir suksess for SAS, en arbeidshest som leverer penger i kassen.

Vel, nå er det ikke samme fabrikk, kun samme eier. Bombardier kjøpte de Havilland fabrikken som ligger i Toronto, og produserer Dash, og Canadair fabrikken som ligger i Montreal, og produserer CRJ og Global Express. CRJ900 er for øvrig godt innarbeidet, SAS er ikke launch customer, og flytypen i Lufthansa med høyest dispatch reliability, så hvis dette går galt så kan vi nok ikke skylde på andre enn oss selv...

Ang hvilke avganger den skal fly fra BGO så vil nok det variere fra sesong til sesong og måned til måned ut fra pax statistikken, men når SAS har fått alle sine 12 (foreløpig..) CRJ900 så er det meningen at den skal ha de fleste avgangene på CPH-BGO. Inntil videre så er det SK2862/SK2865 og SK2864/2875 som blir fløyet med CRJ900, men på fast basis så er det SVG som først blir en "ren" CRJ900 destinasjon, ved at den tar over for Atlantic på samtlige 6 daglige avganger fra april/mai.

Personlig (sikkert ikke helt objektiv... .-) ) så syns jeg det er et nydelig fly både å fly og i kabinen, og ikke til å kjenne igjen i f.t. Cimber CRJ200. 10 cm høyere kabin, større og riktig plasserte vinduer, og plass til en standard trillekoffert i overhead bins.

Film fra YouTube her http://www.youtube.com/watch?v=LPJNAvEWU4I (familiedag i CPH)...

og her... http://www.youtube.com/watch?v=KbqGI_pOmpQ (test flight i Montreal...)

Og størrelsen burde passe godt i f.t. de minkende passasjertallene....
 
Hvordan er egentlig bagasje-plassen i dette flyet? Virker ikke som om det er så veldig mye plass i buken på flyet, ser at det er to luker rett fremfor vingen.. Noen som vet hvor jeg kan finne bilder som viser bagasjerommene på CRJ? :)
 
Hvordan er egentlig bagasje-plassen i dette flyet? Virker ikke som om det er så veldig mye plass i buken på flyet, ser at det er to luker rett fremfor vingen.. Noen som vet hvor jeg kan finne bilder som viser bagasjerommene på CRJ? :)

Det er de to små lasterommene som du nevner foran under buken som tar max 385 kg hver, og hovedlasterom bak (som vel minner noe om lasterommet på dashen) som vist nedenfor, som tar max 1496 kg.

K
 

Attachments

  • IMG_0140.jpg
    IMG_0140.jpg
    70.3 KB · Views: 554
Det er de to små lasterommene som du nevner foran under buken som tar max 385 kg hver, og hovedlasterom bak (som vel minner noe om lasterommet på dashen) som vist nedenfor, som tar max 1496 kg.

K

Nix HEA eller HUM inn i disse maskinene tenker jeg?
 
SAS med CRJ-900 til BGO hver fredag:

SAS__CRJ900__fly_554030b.jpg

(Bilde er copyright (C) SAS)


Og til de som finner det interessant, så er SAS Danmark
på Bergen: Flesland (BGO) med en av sine CRJ-900 maskiner
hver fredag fremover.

Ankomst Bergen (BGO) hver fredag
som "SK2864" kl: 13:30. Og påfølgende
retur fra BGO som "SK2875" avgang kl: 14:05
til København (CPH).
 
Back
Top