SAS cabin har lagt ned arbeidet

Replying to Topic 'SAS cabin har lagt ned arbeidet'

Originally posted by P.A. VIKING

Nå har vel ikke [SAS]Braathens kabinen en egen forening, men er organisert i PRIFO etter hva jeg vet...

Vet ikke hav du sikter til, men Braathens har i alle fall egen kabinforening som er tilknyttet Prifio, men er en egen forening på like fot som SAS har sin. Tror sogår Braathens kabinforening har flere medlemmer enn hva den norske SAS foreningen har, men skal ikke starte noe fagkamp her nå.

www.bsk.as

Originally posted by P.A. VIKING

Nå har vel ikke [SAS]Braathens kabinen en egen forening, men er organisert i PRIFO etter hva jeg vet...

Joda - vi har en helt egen kabinforening som heter BSK (Braathens Kabinforening). Men det er riktig at vår forening også er tilsluttet Prifo (paraplyorganisasjon).:)

Originally posted by DY

Ja takk for at selskapene/landene er skilt mer ut fra hverandre nå, og at man har opprettet flere nonstopruter fra OSL og ARN. Bare synd CPH fortsatt har de fleste langrutene:)

Du vil hellere have langruterne til at gå fra et land hvor ATC pludselig strejket og lammer landets hovedlufthavn i mere eller mindre hele to dage??? Jeg spørger bare...

Ellers billige jeg ikke strejker, men der er desværre situationer hvor folk føler sig presset ud i sådanne situationer. Efter at have læst FlyHi's glimrende indlæg, så tyder det i mine øjne på at denne uheldige situation er skabt af begge partner.

Under alle omstændigheder arbejdet er genoptaget og lad os så håbe at SAS bliver forskånet for flere strejker i den kommende tid,

Originally posted by PP

Originally posted by DY

Ja takk for at selskapene/landene er skilt mer ut fra hverandre nå, og at man har opprettet flere nonstopruter fra OSL og ARN. Bare synd CPH fortsatt har de fleste langrutene:)

Du vil hellere have langruterne til at gå fra et land hvor ATC pludselig strejket og lammer landets hovedlufthavn i mere eller mindre hele to dage??? Jeg spørger bare...

Ja det vil jeg:)

For en saklig samtale dere fører, tror neppe en ATC-aksjon er den største faktoren som spiller inn når avgjørelsen tas på hvorvidt en ny rute skal opprettes eller ei!

Originally posted by Blubird

For en saklig samtale dere fører, tror neppe en ATC-aksjon er den største faktoren som spiller inn når avgjørelsen tas på hvorvidt en ny rute skal opprettes eller ei!

Nei det er jeg helt enig i.

Og selv om pp fra nå av vil betrakte alt jeg skriver som bullshit, så vil ikke jeg gjøre det samme med hans innlegg.

"Ingen er interresseret i denne strejke, men desværre har de skønnet at det er nødvendigt hvis de vil have jobsikkerhed og behandles fair i fremtiden." hvis ingen er interesseret i at strejke, så må de ha' nosser jok til at lade være. ulovlige strejker kan der aldrig være pligt til at deltage i.

Jobsikkerhed får man ikke ved at pisse sin kunder af!

Aftaler kan opsiges - det ligger der jo i begrebet. Ingen aftaler kan vel forventes at vare evigt.

Helt ærligt men en flok ansatte der skaber sig som CAU gør, kan jeg godt forstå at SAS flytter fly og arbejdspladser til Blue1 og JK.

Det handler om at SAS ikke nødvendigvis skal fyre folk efter reglen om sidst ind ført ud. Den regel er jo latterlig, det må naturligvis være de dygtigste / mest omstillingsparate man beholder. Det andet system er jo noget der hører sovjettiden til
:naughty:

Må si man her i gården er kjapt ute med å dømme personalgrupperinger nord og ned når det skjer noe. Hva med å prøve å være litt objektiv?

Tror man f.eks. SAS ledelsen består av kun noble mennesker med edle motiver? Ansatte streiker ikke ofte bare for moro skyld.

Men det er forsåvidt typisk norsk å skyte først og spørre etterpå. :zzz

Originally posted by PP

Originally posted by DY

Ellers billige jeg ikke strejker, men der er desværre situationer hvor folk føler sig presset ud i sådanne situationer. Efter at have læst FlyHi's glimrende indlæg, så tyder det i mine øjne på at denne uheldige situation er skabt af begge partner.

Under alle omstændigheder arbejdet er genoptaget og lad os så håbe at SAS bliver forskånet for flere strejker i den kommende tid,

Intet problem, vi flyr gjerne langrute fra CPH

Dermed slipper PAX unna både "syke" ATC'ere ,og Streikende CAU medlemmer :)

/Geir

Etter dette bør jo Sas innse att beste alternativ er ARN kontra CPH, som hub

På tide att Danske SAS ansatte jekker seg ned 10 hakk, og retter øynene mot den verdenen vi andre lever i:naughty:

Back