SAS burde klages inn for villedende markedsføring for Plus innenriks

Hypern

ScanFlyer Rusty
SAS burde klages inn for villedende markedsføring for Plus innenriks

Fløy SAS Plus i dag og skulle be om øl nr 2, nei da måtte man betale sa dem. Det forundrer meg at de ikke enda har blitt klaget inn for villedende markedsføring i deres Plus produkt. Greit nok - jeg dør ikke av at jeg ikke får øl nr 2 gratis, men det står da vitterlig at man kan velge alt i menyen. På legget LYR-TOS fikk jeg øl nr 2 gratis, men øl nr 3 måtte jeg betale for sa dem. På legget TOS-OSL måtte jeg betale for øl nr 2. Merkelig nok i sommer fikk jeg alt jeg ville ha av alkohol (sist jeg fløy Plus innenriks) - nei dett er villedende markedsføring og de burde bli klaget inn til Forbrukerrådet eller no.

Re: SAS burde klages inn for villedende markedsføring

Jeg er for lat til å skrive en klage, så jeg ser heller humoren i hvor forvirrende produkter SAS gang på gang klarer å lage.

Men jeg er helt enig med deg.

Du kan gjøre et forsøk selv: http://www.forbrukerombudet.no/2007/07/klager-tips-spoersmaal

:)

Man får ta vare på kvitteringen og så be om refusjon for dette samt medgått arbeidstid for å skrive faktura til SAS (en god konsulentlønn ligger vel på 2-3000 kr per time). Det tar vel fort 10 minutter å snekre samme noe slikt... ;)

Last edited:

Jeg er for lat til å skrive en klage, så jeg ser heller humoren i hvor forvirrende produkter SAS gang på gang klarer å lage.

Men jeg er helt enig med deg.

Tja i SAS Go er det relativt enkelt, det er på Plus det er forrvirrende fra dag til dag og hvilken flyvertinne du møter på jobb...

Tja i SAS Go er det relativt enkelt, det er på Plus det er forrvirrende fra dag til dag og hvilken flyvertinne du møter på jobb...

SAS klarte jo tilogmed å gjøre Go forvirrende tidligere i år, da handlet det om vann...

Dette er feil.

Jeg drakk to øl, to flasker musserende og fem-seks drinker LAS-OSL, og flyverten sa "Baren er åpen, hva skal du ha?" når jeg snek meg foran 20 min. før landing.

Dette er feil.

Jeg drakk to øl, to flasker musserende og fem-seks drinker LAS-OSL, og flyverten sa "Baren er åpen, hva skal du ha?" når jeg snek meg foran 20 min. før landing.

Tror du har drukket alt for mye på den flyturen, siden ingen selskap flyr mellom LAS og OSL.

Dette er feil.

Jeg vet ikke hvilket fly du var på, men det er i allefall ikke SAS som flyr Las Vegas-Oslo :p

Men det er jo nettopp dette som er det forbanna problemet til SAS. Hva du får, og hva du må betale for, avhenger av crewet. Og sånn skal det rett og slett ikke være. Alle crew skal til enhver tid være oppdaterte på gjeldende serveringskonsepter (men som vi som passasjerer også skjønner - så er ikke det akkurat så lett :cry:)

SAS burde klages inn for villedende markedsføring

Haha, jeg mente LPA.

Men på menyen stod det at det var inkludert så mye du vil. Husker ikke akkurat formuleringen, men det var klokkeklart at man kunne forsyne seg så mye man ville.

Haha, jeg mente LPA.

Men på menyen stod det at det var inkludert så mye du vil. Husker ikke akkurat formuleringen, men det var klokkeklart at man kunne forsyne seg så mye man ville.

På papiret er det kanskje klokkeklart, men vi har utallige eksempler på at det ikke fremstår som like klokkeklart for crewene. Dessverre et ikke helt uvanlig SAS-problem.

Jeg hadde laget rabalder, tror jeg. Vanskelig å lage rabalder ovenfor SAS når de er urimelige på epost, brev, EuroBonus og per telefon, men hadde de vært urimelige når jeg fløy SAS Plus hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde fått alt jeg ville ha, og bestilt litt ekstra for å erte dem.

Jeg hadde laget rabalder, tror jeg. Vanskelig å lage rabalder ovenfor SAS når de er urimelige på epost, brev, EuroBonus og per telefon, men hadde de vært urimelige når jeg fløy SAS Plus hadde jeg ikke gitt meg før jeg hadde fått alt jeg ville ha, og bestilt litt ekstra for å erte dem.

Hva eksakt hadde du gjort? ;)
Husker jeg gjorde et halvhjertet forsøk på å få et glass vann i Go i sommer, men CC vant gitt...

Jeg er ikke av typen som lager rabalder over en hundrelapp, velger heller andre selskap...

Går jo for eksempel an å si at med mindre man får det man har krav på, så nekter jeg naturlig nok å gjøre det de krever; for eksempel å sette meg ved landing. Da får de litt å bryne seg på ;)

Går jo for eksempel an å si at med mindre man får det man har krav på, så nekter jeg naturlig nok å gjøre det de krever; for eksempel å sette meg ved landing. Da får de litt å bryne seg på ;)

Hmm .. 'interference with flight crew' .... tror ikke det er verdt det å få den på rullebladet. :headbang

Den hadde jeg tatt til høyesterett.

Jeg kjenner en familie (to voksne og barn på 14 og 12 år) som stod i midtgangen og nektet å sete seg ved avgang fordi de ikke fikk sitte sammen, de fløy Economy Extra, og de fikk til slutt sitte sammen ved at crewed tvangsflyttet folk.

Tror ikke jeg hadde dratt den så langt at jeg ville kommet i fare for noe sånt. Men jeg tror jeg skulle klart å få meg en cola og en chipspose gratis.

Om det hadde vært skrevet en rapport hadde jeg satt stor pris på om jeg kunne fått en anledning til å fortelle hva jeg synes om SAS!

Hmm .. 'interference with flight crew' .... tror ikke det er verdt det å få den på rullebladet. :headbang

Jeg er ikke den typen som gidder å krangle over gratis øl med purser for å si det sånn, men tror jeg skal klage på Facebook sia deres.

Spørs vel om jeg hadde giddet å gjøre det hvis jeg først var i den situasjonen, men er det en ting som irriterer meg med SAS så er det at det er helt umulig å komme igjennom dersom det er noe man ønsker å klage på eller lignende.

Burde vært en smal sak å betale tilbake, sende en advarsel til de involverte flyverter/flyvertinner og forbedre informasjon til alle ansatte.

Man føler nesten at man må ty til sivil ulydighet for å få gjennom noen ting...

Dette er helt standard på innenriks Plus. Man får en og må betale for resten. Uansett om menyen sier noe helt annet.

Klage på seating er jo dødfødt, de har jo i villkårene sine at de kan gjøre akkurat som de vil.
Er man hyggelig, ydmyk, å spør pent derimot, er det ofte utroligt hva crewet vil gjøre for deg :)

Ang SAS plus rasjoneringen har jeg heldighvis ikke opplevd dette enda, fri bar å snacks BOO-OSL-LYR-TOS-BOO i høst, og BOO-OSL-LHR nå rett før jul. Står jo heller ingen ting om rasjonering i meny eller på nettet.

Last edited:

Dette er helt standard på innenriks Plus. Man får en og må betale for resten. Uansett om menyen sier noe helt annet.

Det hjelper lite, når de ved markedsføring gir uttrykk for at det er fri bar. Dette blir for gjerrig og smålig av SAS.

Back