• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Braathens svarte

Tar av meg hatten for Siv... Hun svarer meget godt...:devot:
 
Meisingseth svarer som vanlig meget bra for seg, men jeg skulle ønske hun kunne spare seg for sånn "corporate mumbo-jumbo" som for eksempel "Kundeundersøkelser viser at kundene vil ha..." når det faktisk er kunder hun svarer.
 
Men de som ønsker servering er nok i mindretall - ennå!!!
 
Siv Meisingseth gjør en veldig bra jobb! Ingen tvil om det.
Å svare "jumbo-mambo":spin: er vel litt av jobben hennes.

Selvsagt sier hun at det er det kundene vil ha.
 
Det er jo bare å se hvor mange som flyr DY, NB og FR så skjønner man at veldig mange vil ha veldig lite...:(
 
Hmmmmmmmmmm

på det siste spm. svarer hun jo feil. Spørsmålet gjaldt jo Tromsø - Stavanger.....

He he *pirke-pirke*:D
 
Siv er faktisk veldig dyktig - ikke uten grunn at hun flere ganger er låret til landest beste informasjonssjef!:cheers:
 
Originally posted by EB
Det er jo bare å se hvor mange som flyr DY, NB og FR så skjønner man at veldig mange vil ha veldig lite...:(
Jo det kan stemme det. Tror mange vil ha billigere billetter....og ikke minst direkteruter til utlandet som man har vært nærmest "sulteforet" på da SAS styret det meste. Nå kan en faktisk reise til langt flere utenlandsdestinasjoner fra både Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger enn tidligere.
Men jeg tror det er ENDA flere som vil ha servering ombord enn som IKKE vil ha det. Bare synd en da må kjøpe businessbillett. Et selskap som har gjennomgående innsjekk, og servering....og ligger 150-200,-kr dyrere for billetten vil gjøre det bra. Tror pendelen svinger litt den andre vegen snart.....

Ser gjerne at det blir servering ombord.....men trenger ikke mat i Sør-Norge.
 
Hvorfor ikke? Jeg vil gjerne ha frokost til både SVG, BGO og TRD!!!
 
Helt enig med EB her, hvorfor , fordi den totale reisen er mer en flyturen.
F.eks fra hjemmet i Asker til jeg er fremme i Bergen centrum så går det minimum
60+45+55+45 minutter , altså omtrent 4 timer, og skal jeg da begynne møte i Bergen "skrubb sulten" ? , nei la meg få mat ombord (alt kjøpe den.) , men flyturen er en fin anledning til å innta føde ...

/Geir
 
Originally posted by CK
Siv er faktisk veldig dyktig - ikke uten grunn at hun flere ganger er låret til landest beste informasjonssjef!:cheers:


Hvem har tatt henne på låret ??
Eller har hun det fineste låret ??

Er det bare menn i komiteen ??

:cool2 :cool2

Måtte bare :biggrin
 
I dag blandes en del kategorier reisende. De som reiser som en del av jobben og fritidsreiser.
Jeg for min del reiser "hysterisk" i forbindelse med min jobb, d.v.s. minst to ganger pr uke innenlandsk,Europa og interkontinentalt.
Mange som reiser like mye som meg finner tiden ombord i et fly som et pusterom i en travel hverdag.
Reising i jobb har vært en del av min hverdag i 25år.Jeg synes derfor at tiden ombord i fly er forbundet med avslapping og litt å spise. Jeg hører ikke til de som synes at dagens "pølsebuer og pizzahytter med mulighet for landing" er noe spesielt.
Jeg savner Jan Carlson's Euroclass begrep og mange med meg gjør det. Jeg kan ikke begripe hvor eller hvordan Siv M. sine kundeundersøkelser foregår.
Mitt input ville nok være annnerledes en det jeg hører fra selskapet. Jeg vil ha den skikkelige frokosten SAS serverte tidligere, f. eks. SVG-CPH.
SAS burde rendyrke "fullfare" begrepet på en del morgen og ettermiddagsruter i Europa.
Nå er det slik at vi nok også er oppe i et generasjonsskifte. Jeg ser at de av oss som har reist mye på -70,-80 og -90tallet tilhører andre holdninger en de som reiser mye i virke nå. Dagens 30-40åringer ser nok annerledes på priser når de skal ut å reise. Dette er nok med på å endre reisemønsteret noe , men ikke så mye som flyselskapene vil ha det til.
Så har vi en annen faktor som blir undervurdert og det er all støyen rundt det å reise idag. Før kunne vi komme til gate 10min før avgang og dermed ble det ikke kastet bort til på "pølsebuer med landingsmuligheter". Idag er sikkerhetskontroll med påfølgende køer en klart en av årsakene til at mange foretrekker en videokonferanse isteden for å reise i et møte. I ferdrelandet så er det også et markant skille når FBU ble nedlagt og OSL etablert høsten -98. Husk alle de næringene som er avhengig av å reise inn til Oslo fra distriktsnorge. Før kunne vi ha en halv dag på jobb på hjemsted og så ta en halv dags tur inn til Oslo eller motsatt.
Idag er dette annerledes, all reising til Oslo er et endags prosjekt og av og til med overnatting det som ellers kunne være en endagstur til FBU.

Når det gjelder fristidsreiser så tror jeg de fleste synes billige turer er OK og det er jo dette markedet som LCC'ene har greid å utvikle.

EBG
OJB
 
Originally posted by EB
Hvorfor ikke? Jeg vil gjerne ha frokost til både SVG, BGO og TRD!!!
Joda...enig at det hadde vært godt med frokost på morgenavgangene og gratis drikke resten av døgnet....
 
Originally posted by LN-HAT
Originally posted by CK
Siv er faktisk veldig dyktig - ikke uten grunn at hun flere ganger er låret til landest beste informasjonssjef!:cheers:


Hvem har tatt henne på låret ??
Eller har hun det fineste låret ??

Er det bare menn i komiteen ??

:cool2 :cool2

Måtte bare :biggrin


KÅRET!!! F***N til flisespiking!!!:up: (he-he - ok, det er FRÆDAN)
 
Originally posted by OJB
I dag blandes en del kategorier reisende. De som reiser som en del av jobben og fritidsreiser.
Jeg for min del reiser "hysterisk" i forbindelse med min jobb, d.v.s. minst to ganger pr uke innenlandsk,Europa og interkontinentalt.
Mange som reiser like mye som meg finner tiden ombord i et fly som et pusterom i en travel hverdag.
Reising i jobb har vært en del av min hverdag i 25år.Jeg synes derfor at tiden ombord i fly er forbundet med avslapping og litt å spise. Jeg hører ikke til de som synes at dagens "pølsebuer og pizzahytter med mulighet for landing" er noe spesielt.
Jeg savner Jan Carlson's Euroclass begrep og mange med meg gjør det. Jeg kan ikke begripe hvor eller hvordan Siv M. sine kundeundersøkelser foregår.
Mitt input ville nok være annnerledes en det jeg hører fra selskapet. Jeg vil ha den skikkelige frokosten SAS serverte tidligere, f. eks. SVG-CPH.
SAS burde rendyrke "fullfare" begrepet på en del morgen og ettermiddagsruter i Europa.
Nå er det slik at vi nok også er oppe i et generasjonsskifte. Jeg ser at de av oss som har reist mye på -70,-80 og -90tallet tilhører andre holdninger en de som reiser mye i virke nå. Dagens 30-40åringer ser nok annerledes på priser når de skal ut å reise. Dette er nok med på å endre reisemønsteret noe , men ikke så mye som flyselskapene vil ha det til.
Så har vi en annen faktor som blir undervurdert og det er all støyen rundt det å reise idag. Før kunne vi komme til gate 10min før avgang og dermed ble det ikke kastet bort til på "pølsebuer med landingsmuligheter". Idag er sikkerhetskontroll med påfølgende køer en klart en av årsakene til at mange foretrekker en videokonferanse isteden for å reise i et møte. I ferdrelandet så er det også et markant skille når FBU ble nedlagt og OSL etablert høsten -98. Husk alle de næringene som er avhengig av å reise inn til Oslo fra distriktsnorge. Før kunne vi ha en halv dag på jobb på hjemsted og så ta en halv dags tur inn til Oslo eller motsatt.
Idag er dette annerledes, all reising til Oslo er et endags prosjekt og av og til med overnatting det som ellers kunne være en endagstur til FBU.

Når det gjelder fristidsreiser så tror jeg de fleste synes billige turer er OK og det er jo dette markedet som LCC'ene har greid å utvikle.

EBG
OJB
Skyld ikke på OSL. Det er ikke fordi "FBU vs OSL" at det tar tid og man kan ikke ta en "halv dag her og en halv dag der". Det er like effektivt å reise fra OSL inn til byen som det var fra Fornebu til sentrum, med tanke på at du har flytoget idag. Må jeg minne på at det var faktisk trafikkproblemer hver morgen fra Fornebu til sentrum?

Skyld på inneffektiv sikkerhetskontroll. Jeg har akkurat kommet hjem fra en reise inkluderende EVE, BOO, ARN, CPH, TRD, TOS, EWR, YUL og OSL. Ingen andre steder enn OSL måtte jeg vente og se de inneffektive sikkerhetsfolkene jobbe.

(Og hvorfor skal de være gniene på disse boksene. Jeg ville sende jakken min igjennom, og han ville sende den uten boks. 1-Den blir skitten 2-Det var ting i lommene 3-er det ikke mulig når jeg spør pent engang? Jeg fikk viljen min tilslutt! :pissed )
 
Originally posted by Arrow

(Og hvorfor skal de være gniene på disse boksene. Jeg ville sende jakken min igjennom, og han ville sende den uten boks. 1-Den blir skitten 2-Det var ting i lommene 3-er det ikke mulig når jeg spør pent engang? Jeg fikk viljen min tilslutt! :pissed )

Fordi da må de bemanne en ekstra til å flytte boksene fram igjen, og da må man stenge en sluse. :sarc

Jeg snakket med en jeg kjenner i sikkerhetskontrollen og han sa det at de nå har sluttet med å ta inn vikarer for å holde kompetansen oppe, men at gjennomstrømningen er fortsatt for stor, få som takler sure passasjerer og lav lønn i dette landet.
:)
 
Back
Top