• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sas Braathens krever UM-gebyr

laurenz

ScanFlyer Gold
NRK hadde på nyhetene i kveld at SAS Braathens har innført et gebyr på kr. 140,- for å ta seg av UM'er. Meget uretferdig sa både den ene og den andre.

Hva er så galt med at et selskap tar seg betalt for denne betydelig utgiften som allenereisende barn mefører. Her krever folk faktisk at et flyselskap tar ansvar for deres BARN på en flytur. Det er et betydelig ansvar det, og det skal de liksom gjøre gratis? Syns det er litt mye å forlange. Argumentet at det er en del barn som MÅ fly ofte begynner faktisk å provosere litt også. Jeg syns kr. 140,- var en helt grei pris.

God bedring folkens!

Laurenz

Når jeg jobbet i Finnair hadde vi ikke UM-gebyr, dette var en gratis tjeneste. Dog ga vi ingen barnerabatt til UMer på laveste pris, så i realiteten betalte man likevel en del for denne tjenesten.

Originally posted by LN-MOW
Gammelt nytt ... :)

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=3862

OK, hadde ikke jeg sett. 1. april var forumet så fullt av tull og svada at jeg ikke gad å lese noe som helst. En spøk er artig men et forum fullt av slik var ikke så artig lenger.

Da var vel NRK litt sent ute da dette var en nyhet hos de i går. Det er ellers godt å se at alle her mener det er helt på sin plass og ta seg betalt for denne tjenesten.

Hilsen,
Laurenz

og, i motsetning til økningen i internett service feeen, så ble UM-gebyret varselt

Back