SAS Braathens fly med ny dekor

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Foreslår at reg's blir postet her ettersom de blir observert i SAS Braathens nye dekor.

Hittil er altså følgende maskiner i ny drakt:

LN-BRH
OY-KKI
SE-DNX (LN-RNS)

Re: SAS Braathens fly med ny dekor (reg. her)

LN-RPJ er observert ferdig lakkert idag utenfor hangaren på Sola Stavanger
Bilde i køen, snart

Re: SAS Braathens fly med ny dekor (reg. her)

OY-KKI stod paa gate 21 torsdag rundt 1345 og ble behoerig fotografert - bilde vil bli lastet opp etter returen fra Barteland i morgen loerdag. Det sammen vil bkider fra SE-DNX, men da hovedsakelig fra innsiden av cockpit fra turen mellom OSL og TRD.

Saa faar vi se hva loerdagen bringer vil bringe med sein ettermiddagsavgang til OSL. I hvert fal l er festelighetene her paa Rica Nidelven ferdig og etter en lengre frokost i morgen vil jeg begi meg ut for aa se paa fasilitetene paa Vaernes. Hvis det er noen som tilfeldigvis beveger seg i omraadet TRD i morgen loerdag, saa er det alltids mulig aa ta kontakt paa mobil 95283655.

SE-DNX

http://www1.airpics.com/avimg/big/68914.jpg

LN-BRH

http://www1.airpics.com/avimg/big/68910.jpg

Her må noe justeres...:naughty:

SAS Braathens logoen er ikke lik på LN-BRH og SE-DNX.

Det er nesten slik:

LN-BRH: SAS_Braathens
SE-DNX: SAS__Braathens

EDIT:

OY-KKI

http://www1.airpics.com/avimg/big/68915.jpg

Hvorfor er flere av SAS BRAATHENS maskinene registrert i Sverige og Danmark OY og SE når SAS BRAATHENS nå er skilt ut som en egen norsk del?

Det er vel fordi den norske delen av SAS skal bestå av kun Boeing 737 og blant disse finnes endel svenske og danske fly som skal bli norske.

Behold gjerne denne tråden med rene reg-postinger. :up:

Strøken oversikt BU662!

Bra tiltak, Blubird!

Så har vi da registrert:
LN-BRH
SE-DNX
OY-KKI
LN-RPJ

og på naboforumet sies det at også LN-RRY er klar.

Fortsætter de tidligere Braathens fly med at beholde De navne de havde mens de
fløj for Braathens eller får de Viking navne i det nye SAS/Braathens
Hilsen
Ole

BRH heter nå fortsatt "Håkon den Gode", så det er vel svaret. Men den som lever får se om det fortsetter....

Utenom det, så er ingen av de "opprinnelige" SAS-maskiner med SAS Braathens-merking i SAS Braathens AOC ennå. Det er bare av praktiske årsaker at de har fått full merking allerede. Det avgjørende for å identifisere AOC-tilknytningen er faktisk det lill flagget på nesehjulsdøren (som BRH har).

Og til de som lurer: Merkingen på BRH er litt feil. Avstanden mellom SAS-merket og "B" i SAS Braathens SKULLE vært større.

mvh

Stone

Originally posted by BU662
Jepp.

siden det er så stor interesse:

SAS Braathens Fleet

Bra oversikt! men jeg har en liten oppdatering :)

Jeg kom tilfeldigvis over dette på Svenske Luftfartsverkets sider.
I følge det som står der, er SAS sin aller nyeste 737-800, SE-DTR, overført til Norge.

Antar da at SAS Braathens skal ha denne, men noen som har LN bokstavene til dette individet?

Det ble starks bedre med større avstand mmellom SAS og Braathens dekalene...:up:

Og her er OY-KKI tatt den 3. februar
OY-KKI_pushback.jpg

Så har jeg laget SAS Braathens flåteliste i Acrobat format
Håper at dere rapporterer forløpende nye fly som sees i SAS Braathens farger. Hvis dere har sett de nye fargene på flyene tidligere enn det som er angitt, så håper jeg også at dere tar kontakt på editor @ plane-spotter.com for å få det oppdatert.

Her er det tydeligvis mange som ønsker å yte service til folket...Richard med sin Braathens-site, KGL med sin versjon, og så har vi denne tråden. Det skal godt gjøres å ikke få med seg omregistreringene fremover. :smokin

Det er jeg enig i, men jeg tror LN-BRE er enda sterkere kandidat til å være det neste flyet på vei ut av BU-flåten. End of leasing period.

BRE's leasingavtale går ikke ut før en gang neste år. OM den blir videreført vet ingen. Og før NOEN vet AT den blir det blir den neppe lakkert. Den som lever får se....

Mulig at det allerede har blitt nevnt, men LN-BRH har fått seg en ekstra tøtsj kan det se ut til..

Bilde fra OSL, 17/2

Attachments

• brh_ny.jpg
    brh_ny.jpg
    70.4 KB · Views: 40
Back