SAS Braathens ansetter 200 flyverter/vertinner

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
I går fortalte Petter Jansen at SAS Braathens i år skal ansette 200 nye flyverter/vertinner... og han sa det med "overskriften" Fred. Olsen lyver... Veldig hyggelig at det igjen ansettes...:up:

Replying to Topic 'SAS Braathens ansetter 200 flyverter/vertinner'

Det er tilbudt avgangspakker til de i kabinen som ønsker å slutte, og de om skal ansettes skal inngå i en ressurspool for helg/ferie og andre peak's.

Se også http://www.kabin.no/nyheter.php?id=802

Mewd andre ord er det et grep på få ned alderen på dem i kabinen...og dermed ansienitet og lønninger. Gamle ut - nye inn unge inn..for å se det fra en anna vinkel. Men det er kanskje ikke så dumt

særlig når de unge er billigere i drift, men det beste er jo en god blanding

Originally posted by Tu-154

Skulle de sparke 300 piloter??

Det var vel SAS og ikke SASBraathens.

Det er SK.DK og SK.SE som er problemene i SAS om dagen

Originally posted by Someone

Originally posted by Tu-154

Skulle de sparke 300 piloter??

Det var vel SAS og ikke SASBraathens.

Det er SK.DK og SK.SE som er problemene i SAS om dagen

... så var det dette med felles ansinitetsliste for cockpit da, og hvordan var det med Ex_bu , var de fredet ?

Forelopig tror jeg ex-bu er fredet, med mindre SAS har tenkt aa bryte avtalen med BU som ex-BUerne frykter (hvilket jeg tipper vil bety rettsak)

Dette har ihvertfall en ex-BU, naa SKBU pilot sagt til meg .....som mildt sagt ikke er begeistret for SAS og dens fagforeninger:pissed

Det ligger trolig ann til en snarlig utøkning av ressurspoolen , så evnt kandidater FØLG MED !

Noe jeg åpenbart har gått glipp av her.

Et fly må vel ha x antall cockpit og x antall cabin crew.

Sååå - når de har kasset ørten piloter siste årene, hvorfor har de nå behov for flere i kabin?

Sorry for asking, men forstår ikke proporsjonene.

Det har vel gått endel i kabinen oxo ..... av egen fri vilje , og noen lokket med gulerot.

Kjenner en del som har sluttet etter mange år - så nå er det vel på tide med litt nytt blod igjen!!!

Back