• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS best på nett

Re: Flyselskaberne snyder...........

Ikke overraskende resultat for enkelte selskaper kanskje. Savner bl.a AF, KL, BA og WF i oversikten.

Re: Flyselskaberne snyder...........

Den første lista er de som har det på det rene, mens den andre er de som sier de er i ferd med å rette opp. Det er slik jeg leser lista, så hvorfor noen store EU selskaper ikke er med er vel litt merkelig.

Re: SAS best på nett

Da er det vel bare å stille seg i rekken av gratulanter.
Men - brukermessig og funksjonalitetsmessig har jo SAS mye å gå på, noe som mange ganger tidligere har vært diskutert her.
Artig å se at under artikkelen i Boarding er det en annonse for KLM. Jeg synes at deres bookingmotor er mye greiere enn SAS sin. Der kan man f.eks. booke med multiple destinations, noe jeg ikke fatter at SAS ikke klarer å få til på sine sider (nok en grunn til å benytte wideroe.no i stedet for sas.no)

;) VC-10

Synes SAS har en veldig grei og oversiktlig internettside, lett å bestille billetter.

Hvorfor kan ikke bare SAS sette bort all internettbestilling til Wideroe egentlig? Ville ikke WIAS hatt kapasitet?

Synes SAS har en veldig grei og oversiktlig internettside, lett å bestille billetter.

Kjempefin hvis du skal bestille enkeltreiser eller tur/retur samme destinasjon. Til alle andre eventualiteter: ubrukelig!
... og det tjener nok LN-MOW og hans kolleger godt på.

;) VC-10

Gratulerer SAS, men er helt enige med flertallet her sååålangt....Makan til ønødvendig tung søkemotor skal en vel lete lenge etter....

Men - igjen :) Gratulerer!

Nå var det vel ikke søkemotoren man fikk "best in test" på...så hvorfor ta frem det skjønner jeg ikke helt - eller er det nettop det jeg skjønner?

Nei da EB - jeg er ingen SAS-hater, så jeg er ikke ute etter å ta noen. Derfor skjønner du ikke det du tror du skjønner. Men - jeg burde jo holde meg til tema, slik som vi alle er så flinke til her inne ;)
Men - jeg synes ikke det var urimelig å nevne det jeg gjorde samtidig som jeg gratulerte med utmerkelsen, som sikkert er vel fortjent.

;) VC-10

Last edited:

Jeg ser på ordet "best" som å stå for den som er på førstplass. I Boarding artikkelen står det ingenting om plassering, men derimot at SAS blir "fremhævet af EU Kommissionen for fuldt ud at leve op til samtlige rettigheder". Hvor mange andre selskaper og hvilke dette er står det ikke i artikkelen. Med andre ord skulle ikke overskriften til EB har vært "SAS best på nett", heller "SAS blant de bedre på nettet". I en artikkel fra Daily Mail viser det seg at det er hele 31 selskapers websider som klarer de 14 sjekkpunktene - og da er det 30 andre enn SAS som er blant de bedre på nettet.

Og igjen er vi tilbake til følelser i stedet for det å vite ;)

Kilde: http://www.dailymail.co.uk/news/art...leading-websites-true-cost-fares-upfront.html

EU airlines join drive to clean up online ticket sales

British Airways and Air France-KLM made 11th-hour commitments yesterday to ensure their websites for online ticket sales did not mislead consumers, senior officials said in Brussels.

http://www.ft.com/cms/s/0/6367fb68-40e7-11de-8f18-00144feabdc0.html

Ryanair og mange andre kan få problemer etter hvert som EU vil gi sterkere føringer på salg av flybilletter...

...også KGL er vel en mann med følelser:nor og som er stolt av det!

...også KGL er vel en mann med følelser:nor og som er stolt av det!

EB ! , det er sikkert noen som gjemmer Scanorama under senga her inne i forumet , men ikke vil snakke om det ;)

Last edited:

Det er ganske morsomt å se hvordan saken vinkles forskjellig i forskjellige medier. Har sett både "SAS får skryt..." og "SAS unngår kritikk...." - det er ganske stor forskjell på de to overskriftene

Og den mest positive tabloide overskriften figurerer på toppen av halve denne tråden ;)

Back