SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Skal alle disse 5 også på EI register?
Kan se i tråden om flyindivider at de 3 af dem bliver EI-SIJ, -SIL og -SIK.
Skal de 2 sidste også på EI reg?
Det er riktig..

MSN 10629 (XFW) EI-SIN
MSN 10716 (XFW) EI-SIK
MSN 10752 (TLS) EI-SIJ
MSN 10761 (TLS) EI-SIM
MSN 10764 (TLS) EI-SIL
MSN 10813 (TLS) EI-SIO
MSN 10923 (XFW) EI-SIP
MSN 10937 (TLS) EI-SIT
MSN 10941 (XFW) EI-SIS
MSN 10990 (XFW) EI-SIR
MSN 11043 (TLS) EI-SIU
 
Last edited:
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Det er riktig..

MSN 10629 (XFW) EI-SIN
MSN 10716 (XFW) EI-SIK
MSN 10752 (TLS) EI-SIJ
MSN 10761 (TLS) EI-SIM
MSN 10764 (TLS) EI-SIL
MSN 10813 (TLS) EI-SIO
MSN 10923 (XFW) EI-SIP
MSN 10937 (TLS) EI-SIT
MSN 10941 (XFW) EI-SIS
MSN 10990 (XFW) EI-SIR
MSN 11043 (TLS) EI-SIU


Blir intressant att se om det där håller i sig. Jag väntar mig att det blir storstrejk i april. Gissar på att de hamnar hos SAS och inte SZS i slutändan. Eller hos konkursboet.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Neste maskin til SZS er planlagt TLS-CPH i morgen ettermiddag.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Da var finansiering på ytterligere 10 av maskinene i bestilling på plass, gjennom en sale & leaseback ordning med ACG

https://www.sasgroup.net/newsroom/p...al-group-for-ten-new-airbus-a320neo-aircraft/

SAS has entered into new sale and leaseback agreements with Aviation Capital Group (ACG). Through the new agreements, SAS has secured long-term financing for ten new Airbus A320neo aircraft, scheduled to be delivered through the first quarter of FY2024.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Men levering av EI-SCA i dag har nå SAS 60. A320neo i flåten. Har SAS noengang før at 60 stykker av en og samme maskin?


Det er forresten den 61 A320neo de får levert, men SE-ROH forsvant jo ut gjennom konkursprosessen
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Vet vi om alle A320 NEO er like? Dvs at de har like motorer mtp skyvekraft, like vekter, like konfigurasjoner, drivstoffkapasitet osv.

Selv om de så tilforlatelig like ut, hadde SAS fire-fem forskjellige varianter og versjoner av 737-800.

Hvis samtlige A320 er helt like er det definitivt første gang.
SAS er jo kjent for å ha holdt seg til en såkalt enhetsflåte, dvs én av hver.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Om noen klarer og knote det til så er det SAS. De har sikkert bestilt 320 1/2.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Vet vi om alle A320 NEO er like? Dvs at de har like motorer mtp skyvekraft, like vekter, like konfigurasjoner, drivstoffkapasitet osv.

Selv om de så tilforlatelig like ut, hadde SAS fire-fem forskjellige varianter og versjoner av 737-800.

Hvis samtlige A320 er helt like er det definitivt første gang.
SAS er jo kjent for å ha holdt seg til en såkalt enhetsflåte, dvs én av hver.

Det skal være like slik jeg har forstått det. Nå har vel alle blitt omgjort til 180 seter etter de første ble levert med 174

Mener også ha hørt det er ganske så standard alt sammen ombord, og ingen sære SAS løsninger denne gangen
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Det skal være like slik jeg har forstått det. Nå har vel alle blitt omgjort til 180 seter etter de første ble levert med 174

Mener også ha hørt det er ganske så standard alt sammen ombord, og ingen sære SAS løsninger denne gangen


I såfall - OM de har klart det, så er det vel nesten bare å gratulere, for at de faktisk HAR klart å få alle sammen like
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Ja da er det bare å gratulere. Men læringen har tatt tid, nærmere bestemt 77 år om de har holdt på slik siden oppstarten i 1946.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Hvordan er fordelingen av antall individer mellom Norge, Sverige og Danmark? Eller er det vesentlig mer fri flyt i mellom basene på tvers av landegrensene enn det som har vært normalen de siste 20 årene slik at det er vanskeligere å spesifisere hvilke fly som hører hjemme hvor?
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Det skal være like slik jeg har forstått det. Nå har vel alle blitt omgjort til 180 seter etter de første ble levert med 174

Mener også ha hørt det er ganske så standard alt sammen ombord, og ingen sære SAS løsninger denne gangen

Det stemmer , de er alle dønn like i utrustning.
Tidlige leveranser har selvfølgelig ikke justert farge skjema. Men det er bare lakk!
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Sjekket ned en bekjent som flyr de, og nei. De er ikke helt like alle sammen, men nesten. Noen små forskjeller i instrumentering og dataduppeditter i cockpit bl. a. Men visstnok samme vekter, drivstoff og skyvekraft såvidt han husket. Som han sa «Sjekker eqp-listen hver gang for hvert fly»
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Sjekket ned en bekjent som flyr de, og nei. De er ikke helt like alle sammen, men nesten. Noen små forskjeller i instrumentering og dataduppeditter i cockpit bl. a. Men visstnok samme vekter, drivstoff og skyvekraft såvidt han husket. Som han sa «Sjekker eqp-listen hver gang for hvert fly»

Tenkte han da ceo opp mot neo ?
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Sjekket ned en bekjent som flyr de, og nei. De er ikke helt like alle sammen, men nesten. Noen små forskjeller i instrumentering og dataduppeditter i cockpit bl. a. Men visstnok samme vekter, drivstoff og skyvekraft såvidt han husket. Som han sa «Sjekker eqp-listen hver gang for hvert fly»

Det er vel en gang slik i dagens verden at software og hardware konstant oppdateres, og det gjelder vel også fly vil jeg tro?
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Det er vel en gang slik i dagens verden at software og hardware konstant oppdateres, og det gjelder vel også fly vil jeg tro?

Oh yess.....
 

Attachments

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    209.8 KB · Views: 251
Back
Top