SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Re: SAS bestiller 35 nye fly

Det står ei linje i DN-artikkelen: "SAS nevner imidlertid ingenting om A321LR i meldingen tirsdag, men E24 får opplyst fra SAS at det er en fleksibilitet til å konvertere modell to år før levering av hvert enkelt fly."

Dette gjorde de også da de bestilte 737NG. Originalbestillingen var på kun -600, men det ble justert etter hvert.

Synes dette var litt trist, SAS uten Boeing er litt stusselig.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Hadde vært interessant å se SAS sin plan for innfasingen av disse og når første dukker opp på OSL basen. Antar det trolig ikke allerede er i 2019, men først noe senere?

Det går noen løse rykter at OSL er basen som vil få de første flyene fra denne bestillingen. Men ta det med en klype salt.
 
Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Kjekke nyheter, selv om det også kjennes vemodig at det blir tomt i grisebingen. Forstår det slik at det kun dreier seg om A320NEO. Ville det ikke vært hensiktsmessig og kanskje ha inn noen A319NEO og A321NEO for å kunne variere etter tilbud og etterspørsel? Eller er tanken at dette justeres med bruk av CRJ/ATR på innleie fra "de andre selskapene"?

De siste 5 årene har Rickard Gustafson poengtert at SAS IKKE selv skal operere maskiner som tar mindre enn 140 pax. I så måte er denne bestillingen helt i tråd med dette utsagnet. Antar at SAS vil benytte flittig wetleas-seskapene med CRJ/ATR der pax-tallet holder seg jevnt under dette.
 
Re: SAS bestiller 35 nye fly

Dette gjorde de også da de bestilte 737NG. Originalbestillingen var på kun -600, men det ble justert etter hvert.



Synes dette var litt trist, SAS uten Boeing er litt stusselig.



Samme med A321. Her ble vel fire av totalt tolv fly omgjort til A319.
 
Re: SAS bestiller 35 nye fly

Helt uenig! Glad vi blir kvitt Boeing!
Men, det blir en annen diskusjon... :)

det som vel er en viktigere diskusjon er om a320 er egnet for å operere på de krevende norske forholdene (hvis SAS i det hele tatt skal selv operere innenriks i Norge i framtiden da). atlantc airwyas har jo tilsynelatende klart dette greit, men de tok jo levering av en a320 uten sharklets langt inne i sharklet-aldreren for å bedre performance i krevende forhold hvis jeg ikke husker galt, kanskje SAS også gjør dette med noen maskiner?

uansett en trist dag i mine øyne, blir jo bare KLM som er igjen av de store gamle 737-operatørene i Europa, for håpe at de velger MAX, og at ikke franskmennene presser på dem airbus :cry:
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Hvis det blir fullblown handelskrig mellom EU og USA så er det kanskje lurt å holde seg til Airbus. Men jeg stusser også litt på dette med performance. Skal vel ikke mye sidevind til før A320 sliter på litt småglatt bane?
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Jeg regner med at de skal lease fra Norwegian sitt leasing selskap .... hadde vært morsomt ... :-)
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Bahhh så kjedelig.

Ønsker meg nyheter som:

"SAS setter igang MD-80NEOMAX prosjekt med Boeing"

"Widerøe bygger nye Dash hos Viking Air"

"Ny sjøflyrute til Koppang"

"Luftforsvaret sjokkerer med bestilling av 15 Gee Bee R-2"
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Bahhh så kjedelig.

Ønsker meg nyheter som:

"SAS setter igang MD-80NEOMAX prosjekt med Boeing"

"Widerøe bygger nye Dash hos Viking Air"

"Ny sjøflyrute til Koppang"

"Luftforsvaret sjokkerer med bestilling av 15 Gee Bee R-2"

En av disse kan jo faktisk bli realitet :)
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Gode nyheter! :) Kommer ikke til å savne 737.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Nå har ikke jeg vært på så mange flyplasser i Norge - men mange av dem har broer som er for lave for Airbus fly. Tenker da på nye terminalen i BGO, nye piren på OSL samt TOS (mulig også SVG?). Mulig det blir en del fjernparkering på SK flighter fremover?
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Nå har ikke jeg vært på så mange flyplasser i Norge - men mange av dem har broer som er for lave for Airbus fly. Tenker da på nye terminalen i BGO, nye piren på OSL samt TOS (mulig også SVG?). Mulig det blir en del fjernparkering på SK flighter fremover?



Hvor i alle dager har du det fra? Det får da være grenser for fake news? Pir Nord (C/D gates) på OSL brukes til Airbus maskiner mange ganger hver eneste dag
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

SVG sine broer tar alle flytyper. Regner med broene på nye terminalen på BGO også klarer det helt fint.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Hvor i alle dager har du det fra? Det får da være grenser for fake news? Pir Nord (C/D gates) på OSL brukes til Airbus maskiner mange ganger hver eneste dag

Jeg hørte fra en på BGO at de nye broene der ikke var laget for A320, og antok dette også gjalt OSL iom at de har samme broer(?):rolleyes:

Uansett, TOS VET jeg at ikke kan ta imot 320.
 
Re: SAS bekrefter ordre på 50 A320neo (inkl 15 leasede)

Uansett, TOS VET jeg at ikke kan ta imot 320.
Hvis så virkelig er tilfelle så er det bare å sette i gang med å utbedre.
Sammenligner man 320neo-serien med MAX så er det ikke tvil om hvilket som er mest populært...
 
Back
Top