• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS beholder EuroBonus...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
CK, send over disse kommentarene til dine kolleger på EB. Tror de som har kommet inn her sammenfatter hva veldig mange tidligere Eurobonus entusiaster synes om programmet slik det har blitt.

Originally posted by EB
Det kommer da fortsat mnage nok poeng inn på min konto, fra SAS, Icelandair og TAP til at det nok blir oppgradering på neste USA reise... :spin: Det skulle da bare mangle at man ikke fikk like mange poeng på billigbilletter som på de dyre...

Jeg er selvsagt enig i at naar man skal faa flere poeng for dyrere billetter, men naa faar man saa faa peong for de billigste billettene at det er bedre aa fly med en konkurrent om mulig.

Synes at Farmer har et godt forslag. Send dette over til Eurobonus.

En kan jo ikke samle poeng på to program.

Problemet for Eurobonus nå er jo at alle de som allerede har flyktet andre steder, kan ikke komme tilbake omgående. De er allerede låst i det nye programmet.

Undertegnede som allerede er sølv på få måneder i Skyteam og gull neste år, drar minimum dette medlemskapet inkl. år 2007.

Var trofast mot Eurobonus i 13 år, og det kan ta en del tid før en er tilbake selv om de forbedrer sitt produkt.

Jeg er også veldig godt fornøyd med Skyteam. Jeg har også Eurobonus. Hvorfor må man bruke disse poengene innen en vis frist? Disse har vi gjort oss fortjent til. Ellers så er jeg enig med de fleste angående lite poeng osv.

Tror faktisk EuroBonus har godt av litt avskalling av medlemmer...

Hvem er trofaste blant dagens flypassasjerer? Hvor mange aktive medlemmer har EuroBonus...og en avskalling kan gi et signal slik at de som fortsatt er medlemmer får et bedre produkt. Avskalling er BRA!!!

Godt poeng.
Om Eurobonus skal ha noe for seg så burde godene økes. Veldig mange EBG er skuffet over SAS etter det nye servicekonseptet intra-Europa ble startet. Det ble sendt et brev til SAS fra veldig mange flyertalk-medlemmer. Hva med mer complimentary upgrades? Flere bonuspoeng når man har høy status? Billigere å oppgradere på poeng på langrutene for EBG?

Noen som vet om det er mulig å få status-match i EB?

Originally posted by EB
Hvem er trofaste blant dagens flypassasjerer? Hvor mange aktive medlemmer har EuroBonus...og en avskalling kan gi et signal slik at de som fortsatt er medlemmer får et bedre produkt. Avskalling er BRA!!!

Kan være bra. For fremdeles er enkelte av fordelene tatt bort, og da er det jo ikke noe bedre produkt. Og hvis man da gjeninnfører fordelene, så vil vel mange av de kundene de nå skal renske ut (høres stygt ut, men sånn er det nå bare ;)) komme tilbake.
Resultatet blir fort at Eurobonus blir oppfattet som at det vingler som ei gammal heks på et dårlig trimmet kosteskaft, og det tjener kun Miles & More, Flying Blue og de andre konkurrentene på...;)

Det forundrer meg at hele diskusjonen her går på EB vs. andre Europeiske program. Generelt er amerikanske program vesentlig mer generøse og de kan selvsagt brukes i Europa både for opptjening og uttak innen samme allianse og hos partnere. Ta en titt på united.com, sjekk ut Mileage Plus. Jeg har som sagt vært veldig fornøyd, synes jeg har miles til å ta ut biletter stadig vekk. Geneve i september, las Vegas i januar, var i Syd Afrika i vinter.

Originally posted by EB

Jeg klarer ikke aa se at dette er et argument for "avskalling" - avskalling for at de som fortsatt er medlemmer skal fee et bedre produkt...? Det er vel neppe spesielt mange som sier opp sitt medlemskap i EB - det man gjoer er aa begynne aa tjene opp poeng i andre bonusprogrammer.

EB boer nok, om det i det hele tatt skal viderefoeres, gjoere seg selv noe mer attraktivt i de reisendes oeyne. Det er jo ikke noe i veien for aa differensiere produktet mellom de som reiser litt og de som reiser mye (det er vel derfor man har flere nivaaer paa programmene).

Back