SAS B737-800 fra Frankfurt

kristian

ScanFlyer Blue
Hvilke B737-800 brukes vanligvis på Frankfurt. Booker en Lufthansa flight nå som går med SK B737-800 hjem fra Frankfurt, men vil ikke ha den hvis det er en av de håpløse Air Europe maskinene med de grusomme skinnsetene. De har jeg reist med to for mange ganger....

Er jo lov å håpe at dem benytter en av de få 800 maskinene med europa config og 150 seter. Men det er dette som er så vanskelig og forutse, da SAS roterer på flåten, sånn at det like godt kan være en av de flyene til SAS man helst ikke vil ha Tenker da på blant annet LN-RRA,RRB og RRG.

Når SAS bruker 737-800 til FRA, bruker de gjerne de med euroconfig.

Altså de med 150 seter. :)

Last edited:
Og 736 er iallfall noen man bør unngå.... eller....?

Jeg unngår ingen flytyper - det avgjørende er hvor i flyet man sitter. Og heldigvis har alle fly i dette segmentet en første rad og en rad eller to med nødutgang, slik at man alltid kan få seg et sete med god benplass.

737-400-maskinene er veldig attraktive fordi SAS har kastet ut en haug med seter sammenliknet med da maskinene fløy for Braathens.

Hadde en 737-700 hjem fra Paris nylig og det var fryktelig trangt. Vet ikke hva seat pitchen er på disse maskinene, men det virket som det var minst like trangt som hos DY.

Fløy 734 på tirsdag, SVG-OSL og hjem igjen med 737-783, det var stor forsjell i setestørrelsene og beinplass, så jeg likte best 400'en :D

400 maskinene har alltid hatt kun 150 seter. Ikke tatt ut noen etter sammenslåingen.

Helt enig, firehunderen er den beste!

Har ikke reist med 738 i 150 config, men er helt enig i at 734 er den beste! :) (Inntil jeg får prøvd 738 med 150 seter)
Hva er pitchen på 734 og 738? Er den lik i hele kabinen? ..regner med at i 738 er det bedre plass fremst.

Fløy FRA - OSL i forrige uke, og det var med 737-700 LN-TUF. Satt på 3C, helt OK når midtsetet var ledig.

Og ellers slutter jeg meg til "400 fanclub'en". Disse har vel også Recaro-seter?

De har Recaro-seter, ja.
Fra starten av i BU hadde de faktisk 156 seter, men dette ble redusert til 150 (husker ikke når) bl.a. for å spare en C/A. Uansett var det lenge før "fusjonen".

Serveres det varm eller kald mat i C mellom FRA og OSL?

BF:cool2

Selvfølgelig serveres det varm mat i Business Class mellom Frankfurt og Oslo om bord hos SAS. Hos Lufthansa serveres et kaldt måltid på tilsvarende distanse.

Har selv fløyet denne ruten et par ganger - alltid med 737-400...

Back