• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS årsrapport 1956

Re: SAS årsrapport 1956

Takk for linken, morsom lesning, den siste årsrapporten før de bestilte Caravelle, som jo var en spenstig beslutning da den kom.
 
Re: SAS årsrapport 1956

jeg har et par andre gamle liggende.... får kjöre dem gjennom scanneren...
 
"I begyndelsen af regnskabsåret indførtes også turistklasse på Los Angeles ruten"

;)

Fantastiske tider dengang hvor ikke alt handlede om optimering og lavest mulige priser.
 
Re: SAS årsrapport 1956

Artig! Fra det første året min far fløy for SAS. Styrmann på Scandia.:fly
 
Re: SAS årsrapport 1956

jeg har scannet 1980-81 utgaven også, men den får vente litt...
 
Re: SAS årsrapport 1956

SAS beskæftigede næsten 9500 i 1956....Det var helt sikkert mange på den tid....
Og så kan jeg godt li`udtrykket "Flyvemaskineparken"

Hilsen
Ole
 
Re: SAS årsrapport 1956

Meget interessant !
Kikkede på Årsrapporten fra 1992 - her er der omtale af det øgede "prispres" . F.eks havde SAS følgende Euroticket tilbud fra Oslo t/r:

Paris: 7000 kr (fuld pris 8090kr)
Brussel: 6500kr (fuld pris 7170kr)
Amsterdam: 5900kr (fuld pris 6560kr)

...og det er næsten 20 år siden ;)
 
Back
Top