SAS/Apollo chartere fra Norge idag 19. mai

Navigator

ScanFlyer Blue
Idag har SAS 28 avganger fra Norge chartret av Apollo. Vi kan vel konstatere at charter er mer populært en noensinne.
Legg også merke til at Apollo har sin egen nummerserie på SAS flighter fra Norge: SK7300 - 7399

SK7303 SVG-CHQ STD: 05:45
SK7315 TRD-JTR STD: 06:00
SK7375 OSL-SMI STD: 06:00
SK7333 OSL-PMI STD: 06:35
SK7383 OSL-JSI STD: 06:55
SK7335 SVG-SPU STD: 06:55
SK7343 OSL-TIV STD: 07:00
SK7313 BOO-CHQ STD: 07:15
SK7301 AES-CHQ STD: 07:25
SK7347 BGO-SPU STD: 07:35
SK7321 BGO-JTR STD: 07:40
SK7327 OSL-SPU STD: 07:55
SK7361 OSL-LPA STD: 08:20
SK7353 OSL-SSH STD: 08:30
SK7355 TOS-CHQ STD: 08:40
SK7381 EVE-CHQ STD: 08:55
SK7377 OSL-VCE STD: 09:00
SK7317 SVG-JTR STD: 09:10
SK7325 TOS-PMI STD: 10:35
SK7367 BGO-PMI STD: 11:30
SK7341 TRD-SPU STD: 15:15
SK7351 OSL-AYT STD: 15:50
SK7309 KRS-CHQ STD: 15.50
SK7397 AES-SPU STD: 15:55
SK7305 TRD-CHQ STD: 16:15
SK7359 OSL-SPU STD: 16:45
SK7311 BGO-CHQ STD: 18:30
SK7307 OSL-CFU STD: 19:15
 
Last edited:
Legg også merke til at Apollo har sin egen nummerserie på SAS flighter fra Norge: SK7300 - 7399

Akkurat det er nok en tilfeldighet. Serieharter på norsk produksjon er i 73 og 74-seriene, og siden Ving stort sett har egenproduksjon og Star Tour har avtale med DY, så har alle flyvninger de tidligere har hatt i 73-serien 'borte'.
 
Vel, jeg har fra kilder i SAS fått info om at 73 så å si er reservert Apollo (dvs de prøver å gi Apollochartere 73 nr.) På vintercharterne har det i de siste årene vært noen apollochartere med 74 nummer, Så det er nok ikke absolutt. Jeg kan heller ikke huske å ha sett andre chartere med 73 en apollo sine. (Jeg har rimelig god kontroll på alle seriechartere fra Norge). Jeg vet ikke så mye om "gamledager" da :-) Så det kan jo hende mine kilder ikke helt hadde peiling. I sommer så ser jeg at feks lilleput har 74 nr på sine mens nye charterdestinasjoner hos apollo med SAS har fått 73 nr (Feks OSL-CFU og OSL-AOK)
 
Last edited:
Bruker SAS alle flytypene sine på charter? Har inntrykk av at svært mange SAS-charter går med B737-700...
 
Idag har SAS 28 avganger fra Norge chartret av Apollo. Vi kan vel konstatere at charter er mer populært en noensinne.
Legg også merke til at Apollo har sin egen nummerserie på SAS flighter fra Norge: SK7300 - 7399

Det kommer så smått i gang ja. Det blir vel 40+ når det står som værst.
 
Bruker SAS alle flytypene sine på charter? Har inntrykk av at svært mange SAS-charter går med B737-700...

Veldig mye går med -800. Men det brukes vel en miks av 700/800. I Danmark brukes A321 og MDen mye på charterrutene.
 
Last edited:
Bruker SAS alle flytypene sine på charter? Har inntrykk av at svært mange SAS-charter går med B737-700...

Dette er av den noe åpenbare (når man tenker over det :) ) grunn at 737-700'ene til SAS har best performance av hele flåta. LN-RRA og LN-RRB er så vidt jeg har fått med meg "superflyene" som kan fly mest og lengst per drivstoff-forbruk.
 
Eg fløy heim med SK7302 idag fra Chania til Ålesund, den gjekk med LN-RCN (-800)

Rett før oss gjekk SK7314 til Bodø, den gjekk med LN-RNW (-700)
 
Lett blanding av 400, 500, 700 og 800. Ikke uvanlig at det byttes litt om på 400 og 800 og 500 og 700.
Ingen 600 i programmet, men sesongvariasjoner forekommer selvfølgelig.
 
I allefall fra TOS er det fast med B738 både til PMI og CHQ:)

Selv TOS-AYT med SunExpress, Norwegian, Corendeon og Sky Airlines kjører med B738, er vel enkelte avganger med Sky at det kjøres med A320, og enkelte avganger med Corendeon som kjøres med B739 :)

BOO-CHQ kjøres mer eller mindre fast med LN-RNW, i sær de siste 2-3 ukene så er det LN-RNW som har gjort BOO-CHQ, LN-RRT og LN-RRF er de som har gått "fast" ut fra TOS på de chartrene herfra..;)
 
Har noen oversikt over alle SAS charterflyninger til Chania?
Ja, sånn ca. (Fra Norge)
2012-05-20_1520.png
 
Back
Top