SAS åpner Toronto fra ARN og CPH

Re: SAS åpner Toronto fra ARN og CPH

SAS har egget på seg canadiske ALPA, samt CLC, med drøyt tre millioner medlemmer. Spørs om det tynner ut litt i passasjertallet østover.

ALPA Canada Supports Canadian Labour Congress Boycott of Scandinavian Airlines
Condemns unacceptable corporate behaviour toward the SAS pilots’ union and other working people
En français

OTTAWA, ONT.—Tim Perry, president of the Air Line Pilots Association, Int’l (ALPA) Canada, issued the following statement of support today after the Canadian Labour Congress (CLC) declared a national boycott of Scandinavian Airlines (SAS).

“On behalf of the 6,000 ALPA Canada members, we stand unwaveringly behind the SAS pilots. Due to the pandemic, SAS management laid off 560 pilots [40 percent of the workforce]. Last September, the airline management informed its remaining employees that new companies were being established [“SAS Connect” and “SAS Link”].

“Pilots who were previously fired were not being rehired and told they must reapply for their previous jobs on new terms and conditions via SAS Connect Crew Services or SAS Link Crew Services [fully owned SAS staffing agencies]. In effect, SAS pilots were being forced to restart their careers at SAS. SAS management wants to evade business-transfer laws in Scandinavia, which we believe to be an unacceptable afront to internationally held labour principles. Pilots in Canada know that airline sustainability, including real social sustainability, requires working with labour for long-term, positive, and just outcomes.

“We condemn abhorrent corporate behavior toward unions and working people and will confront and resist intolerable management practices. That is why ALPA Canada firmly supports the CLC request of its affiliates to avoid booking travel through SAS and patronize alternative carriers until further notice.

Bea Bruske, president of the CLC, said, “The CLC stands with working people across Canada and around the world. An attack like this on a working person in Scandinavia is an attack on a working person here or anywhere.”

ALPA Canada will continue consulting closely with the CLC and its affiliates regarding possible next steps.

ALPA Canada, part of ALPA International, is Member Association of the International Federation of Air Line Pilots’ Associations, and an affiliate of the CLC, representing more than 6,000 pilots at 17 airlines in Canada. Visit us on Twitter @ALPACanada.

https://www.alpa.org/news-and-event...K85ffDLxcIp3cBNK5Wcp2pIjUBr5MlO64Rrx9G_hNBNe8

Spørs hva de resterende 35 millioner innbyggerne i Canada tenker da, hvis de skal ta seg en tur til Køben.

Spørs hva de resterende 35 millioner innbyggerne i Canada tenker da, hvis de skal ta seg en tur til Køben.

De få gangene jeg har fløyet Toronto - København har det virket som at mange pax har fløyet videre til andre europeiske destinasjoner. På siste turen (B777-3) var det nesten 50 som skulle videre med Turkish til Istanbul, og en lang rekke andre destinasjoner ble lest opp ifm at vi var sene inn til CPH. Så transfertrafikken skal man ikke se bort ifra på en rute som denne.

Espen

Ser ut som de ennå ikke har lagt ut billetter her (og rutetider)

Ser ut som de ennå ikke har lagt ut billetter her (og rutetider)

Korrekt. de er endnu ikke lagt op men jeg kunne forestille mig at ruten vil blive lavet som en "W" slynge idet at Boston også er blevet bekendtgjort til at genåbne. usandsynligt er "CPH-YYZ-ARN-YYZ-CPH-BOS-CPH ikke hvis man sætter begge fly ind i driften.

Ennå ikke lagt ut, er det er fare for at dette ikke blir noe av?

Da har SAS lagt ut rutene for salg.

SK 949 - CPH-YYZ - 12:00-14:55
SK 950 - YYZ-CPH - 17:00-07:10(+1)

SK 947 - ARN-YYZ - 12:05-14:55
SK 948 - YYZ-ARN - 17:00-07:10(+1)

Edit: Ser ut som oppstart er 2. juni.

Last edited:

Spesielt siden man kan booke billetter, noe gjorde med AC CPH-YYZ i november 2021 for juli 2022…

Ser man det, ser man det; min CPH-YYZ med AC (og skikkelig fly) torsdag 7. juli ble nettopp flyttet til påfølgende dag. Og etter litt kjapp søking ser jeg at SK og AC flyr ikke på samme dag, tenker det ikke er tilfeldig.

Grunnen til at jeg er irritert er at AC booket min BGO-CPH-YYZ-YVR til CPH-YYZ-YVR, mao. jeg må ringe dem… [emoji3062][emoji38]

Ser man det, ser man det; min CPH-YYZ med AC (og skikkelig fly) torsdag 7. juli ble nettopp flyttet til påfølgende dag. Og etter litt kjapp søking ser jeg at SK og AC flyr ikke på samme dag, tenker det ikke er tilfeldig.

Grunnen til at jeg er irritert er at AC booket min BGO-CPH-YYZ-YVR til CPH-YYZ-YVR, mao. jeg må ringe dem… [emoji3062][emoji38]
Air Canada verkar reducerat CPH-YYZ under juni/juli som nu ligger inne med 3X-weekly de dagar som SAS inte flyger...

Last edited:

Jøss, SAS klarer å samarbeide med noen på transatlantisk igjen....

Reduksjoner i frekvensene her i juli

https://aeroroutes.com/eng/220520-skjul22yyz

Copenhagen – Toronto 01JUL22 – 31JUL22 Reduce from 3 to 2 weekly
SK949 CPH1200 – 1455YYZ 32Q 24
SK950 YYZ1700 – 0710+1CPH 32Q 35

Stockholm Arlanda – Toronto 02JUL22 – 31JUL22 Reduce from 4 to 3 weekly
SK947 ARN1205 – 1455YYZ 32Q 135
SK948 YYZ1700 – 0710+1ARN 32Q 246

Back