OSL SAS A340 på SK907 3. juli

Der er vist to store Airbus der er uarbejdsdygtige p.t.

CPH-NRT og CPH-PEK er også aflyst idag.

Mener at have hørt at der er en maskine i hangar med fuelleak samt en anden med teknik i USA (ikke helt sikker på sidstnævnte)

Så bliver der jo flyttet lidt rundt og OSL blev åbenbart prioriteret i den sammenhæng.

Re: SAS A340 på SK907 3. juli

Har de hatt en 330 ute en stund? Mener å huske jeg så SK909 med A340 en dag sist uke også?

Har de hatt en 330 ute en stund? Mener å huske jeg så SK909 med A340 en dag sist uke også?

Du mener 907/08? Den har, så vidt jeg kan se, ikke vært fløyet med 343 den sist mnd. 909 fra CPH, derimot, flys med 343 rett som det er.

Du mener 907/08? Den har, så vidt jeg kan se, ikke vært fløyet med 343 den sist mnd. 909 fra CPH, derimot, flys med 343 rett som det er.

Det var CPH flighten jeg sikter til. Normalt skal jo den flyes av A330, selv om jeg som nevnt stadig ser A340 der ;)

samt en anden med teknik i USA (ikke helt sikker på sidstnævnte)

I følge chech-in DK skal et uvær i Chicago gjort så en maskin kolliderte med en passasjerbro, og således står skadet på ORD

Last edited:

I følge chech-in DK skal et uvær i Chicago gjort så en maskin kolliderte med en passasjerbro, og således står skadet på ORD

Igår var ihvertfall SK 945 ARN-ORD kansellert, og det var meget kaotisk på Arlanda.

Og så kom forsinkelsen også på CPH-PVG idag, der er udsat med 2 timer til kl. 20.20

Det var CPH flighten jeg sikter til. Normalt skal jo den flyes av A330, selv om jeg som nevnt stadig ser A340 der ;)

OY-KBN som fikk et ublidt møte med passasjerbrua i uværet

He he.. Det var en byge som floey igjennom her for ett par dager siden. (soendag). Vet ikke helt om vinden var kraftig nok til aa loefte en buss paa mange tonn, men men..

Saa som sagt i god morra traaden maskinen parkert ved United's hangar uten noen form for aktivitet 45 minutter siden. Det saa ut som de hadde plastikk rundt motoren, regnet med det var noe problemer der. Klarte ikke aa se noe andre skader i farten

Det er vist ikke at overdrive, at vi har lidt problemer med at afvikle langrute trafikken...dybt beklageligt for vore passagerer...håber at kollegerne i CPH,OSL og ARN får det bedste ud af dette, således at passagererne, som det jo trods alt drejer sig om, kommer frem til deres bestemmelsessted så hurtigt som muligt.
Håber også at de 2 A330, som jo er uundværlige snart er klar igen.
Hilsen Ole

Jeg kan si såpass at jeg fikk en klump i halsen, da jeg så A340 takse ut mot østrerullebane. Jeg stod på toppen av SAS museet, prøvde å rekke bort til østre men forgjeves. Men fikk to stk B747, en C-17, Hercules og A340 på en kilometers avstand så jeg klager ikke.

Det blir våre svenske venner som får besøk av OY-KBA (34S) i morgen 4 juli.

Svenskene fikk 2 A340er i dag, på både EWR og ORD-ruta. Snakk om heldiggriser :)

Jeg kommer til OSL på SK908 på førstkommende søndag, og ser at ruten nå er satt opp med A343...

Der er vist to store Airbus der er uarbejdsdygtige p.t.

CPH-NRT og CPH-PEK er også aflyst idag.

Mener at have hørt at der er en maskine i hangar med fuelleak samt en anden med teknik i USA (ikke helt sikker på sidstnævnte)

.

Hi
Kan ikke finde nogen nogen aflyst CPH-PEK, finder kun CPH_NRT

Ulf

Back