SAS 747 Jumbo cutaway

• Thread starter Thread starter SK931
  • Start date Start date
S

SK931

Guest
Kom over denne i London og da var det bare kjørt, hjem skulle den, produsert i 1974 gitt ut nå på nytt i f.bindelse med 50 års jubileum til Revell

får se om den kommer opp også...;)

Kunne godt tenkt meg modellen bak kaptein Granaas jeg :D

SAS_capt.jpg

Litt annen skala enn 1:144 da :exclamati

Ja,- den der 747 Combi er grom ! -Har sett en slik et sted... ? Står det en slik på flymuset i Bodø ?

Mener det var en modell av en combi , men biler og containere bak, og pax fremme...

Fikk kjøpt mitt eksemplar hos Stoppel i CPH på mandag!:D

Men er ikke setekonfigurasjonen forskjellig fra den SAS hadde?

Setekonfigurasjonen er ikke det SAS hadde i sine kjerrer.
Den ligner mer på hva PAN AM hadde i sine da de kom i -69/-70.
Fløy en del med PAN AM tidlig på -70tallet mellom LHR og JFK og annen etage i jumbo'en ligner slik det var når jeg fløy med dem.

Jeg husker den modellen fra den lokale pusheren av byggesett fra da jeg var ganske liten. Må jo ha en. Jeg tror modellen egentlig var med Pan Am-dekaler, så det er nok forklaringen på OJBs obervasjon.

Var på SAS-museet for første gang for en drøy uke siden. Det var på BARIN-møte, og bedre plass kunne man vel ikke hatt det på. Museet er ikke så veldig stort, men uten tvil absolutt noe som bør besøkes. Drives av veldig hyggelige folk også!

Er det noen som kjenner til åpningstidene? Er det slik det var da de var åpne tirsdager og torsdager under tarmac på FBU?

EDIT:
Fra infofolderen jeg fikk der på vårparten i år.

Åpningstider
Søndager 12.00-16.00
Tirsdager 10.00-15.00

Telefon 64818005
Fax 64818026

Back