SAS 330/340 mellom CPH og LHR

Someone

Moderator
Medlem
Noen som vet årsaken til at SAS har operert med 330/340 ved flere anledninger den siste uken mellom CPH og LHR? SK505/506 har blitt operert med dette ved ett par ganger den siste uken og ogsp SK501/502
 
Jag har hört att det var galet mycket folk som flög från LHR till Skandinavien på söndagen i alla fall och att de skulle försöka få större flyg att komma över, men det kanske inte var då 330/340 flög?
 
Det virker som om flyene til London er dørgende fulle for tiden. Selv midt på dagen midt i uken har jeg sett de være smekkers. Alle rutene til London City går visst også svært bra, med mye businesspax.
 
Noen som vet årsaken til at SAS har operert med 330/340 ved flere anledninger den siste uken mellom CPH og LHR? SK505/506 har blitt operert med dette ved ett par ganger den siste uken og ogsp SK501/502

Er DET galt, og nå?

Mye folk, og en kjærkommen anledning til å sjekke ut nye piloter på 340'en. 2 landinger på en dag i stedenfor 3 dager som på en vanlig IC-rute.
 
He he, hadde ikke vært meg i mot - med A330/A340 fast mellom
Skandinavia og England nei. Tenk hvis vi kunne få litt
"semi-asiatiske tilstander" her oppe også.. :cool:
 
Widebody til Heathrow fra andre steder i Europa er jo ikke helt uvanlig. Lufthansa flyr med A300 FRA-LHR og KLM med A330 på AMS-LHR enkelte avganger.
 
Det er nå ikke uvanlig med store kjerrer mellom CPH og LHR på denne årstiden.
Jeg har tidligere observert både DC-8 , alle varianter , DC-10 og B767 på LHR i trafikk fra både CPH og ARN på LHR , faktisk ved flere årstider når jeg husker etter.
 
Selv har jeg fløyet til LHR med 767-200/300 fra ARN, CPH og FBU. Har faktisk også måttet sitte på klappsete ved et par anledninger.
 
Husker gladruten til SAS på 80 tallet når de var på topp - da ble jeg "sendt" til og fra Stockholm hver 3 uke. Da var det ofte man havnet på DC 10 eller 747 som skulle videre eller fra NY. Husker opplevelsen av First Business Class i 50 minutter på 747en som alt for kort.

Mange av kortrutene til Singapore Airlines er også herlige hvor 777en så vidt rekker å flate ut..
 
Husker gladruten til SAS på 80 tallet når de var på topp - da ble jeg "sendt" til og fra Stockholm hver 3 uke. Da var det ofte man havnet på DC 10 eller 747 som skulle videre eller fra NY. Husker opplevelsen av First Business Class i 50 minutter på 747en som alt for kort.

Mange av kortrutene til Singapore Airlines er også herlige hvor 777en så vidt rekker å flate ut..

SIN til CGK er en av dem , jeg har mange flighter her på C klasse , 1.5 timer med luksus.
For ikke snakke om SIN til KUL 1/2 time.
 
SIN til CGK er en av dem , jeg har mange flighter her på C klasse , 1.5 timer med luksus.
For ikke snakke om SIN til KUL 1/2 time.

SIN-CGK, SIN-KUL, SIN-BKK, SIN-PEN, og et par andre jeg ikke kan koden til som Ho Chi Mihn, og så har man jo de Japanske innenriksrutene med 744D, og en god del av rutene rundtom UAE. :)

-A
 
Fløy ikke BU SVG-OSL med B767 en liten stund?
Synes å huske at jeg har hørt noe slikt mens jeg jobbet i BU.
 
Fløy ikke BU SVG-OSL med B767 en liten stund?
Synes å huske at jeg har hørt noe slikt mens jeg jobbet i BU.


BU fløy FBU-SVG og FBU-TRD med 767 en periode i 1984-1985(6)
 
Last edited:
Back
Top