SAS 330/340 mellom CPH og LHR

SAS Norge flyr jo faktisk 736 til LHR.
Må si jeg ble forundret da jeg så en 736-SAS maskin på LHR nylig.
Trodde da faktisk at SAS Norge brukte større materiell dit.
Kanskje det er SVG-flyvningene som går med 736?
 
SAS Norge flyr jo faktisk 736 til LHR.
Må si jeg ble forundret da jeg så en 736-SAS maskin på LHR nylig.
Trodde da faktisk at SAS Norge brukte større materiell dit.
Kanskje det er SVG-flyvningene som går med 736?

Jeg har flydd 736 på OSL-LHR flere ganger...

-A
 
SAS Norge bruker vel i hovedsak 738 på London, men 736 forekommer vel også. Øker man antallet avganger, må man gjerne også bruke mindre materiell på enkelte frekvenser.
 
SAS Norge har ikke økt antall avganger til LHR. Grunnen til at de bruker så smått utstyr er vel at de opplever en mye hardere konkurranse nå enn da det kun var BA og SAS som fløy til London fra Oslo.
Jeg har sett både 735 og 734, samt 736, 73G og 738 bli brukt av SAS på denne ruten.
For noen år siden ble det brukt en kombinasjon av MD80 og A321 på denne ruten, men det var før grisene tok over på OSL.
Grisene er ingen god erstatning for dette etter min mening.
BA har et fortrinn over SAS der.
 
SAS Norge flyr jo faktisk 736 til LHR.
Må si jeg ble forundret da jeg så en 736-SAS maskin på LHR nylig.
Trodde da faktisk at SAS Norge brukte større materiell dit.
Kanskje det er SVG-flyvningene som går med 736?
Ja, det stemmer. Av og til er det 73G .
 
SAS har jo 2 nye avganger til London City som nok har tatt litt av passasjerene som tidligere fløy til LHR. BA har jo også gått dramatisk ned i flystørrelse på Oslo...
 
Med BA er det omtrent 50/50 A321 og A319. A320 virker det som de har kuttet ut på OSL. Synes det virker som belegget er bra. Som regel er det tilnærmet fullt, også når det blir brukt A321. Både foran og bak gardinet.
Forrige gang jeg var ombord i en BA A321 til LHR, var gardinen ved rad 9.
 
Back
Top