Sandkassegutta får det til i tøft marked

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Sandkassegutta får det til i tøft marked

Gledelig lesning i lokalavisen:

http://gulfnews.com/business/aviation/emirates-reports-68-jump-in-half-yearly-profits-1.1103706

Dubai: Emirates airline on Monday reported a 68 per cent jump in its half yearly net profits to Dh2.1 billion ($575 billion) during April to September 2012, up from Dh1.3 billion reported during the corresponding period last year on the back of strong passenger demand, improved yields and expansion of its capacity.

Re: Sandkassegutta faar det til i toeft marked.

Er visst noen i avisen som er daarlig i matte, skal vel vitterlig varee 575 millioner dollar, ikke milliarder :)
Men gledelig nyhet for pilotene og andre ansatte, det betyr nok en pen bonus til alle paa nyaaret!

Og regnskapet er også et godt bevis på å avkrefte myten om at det er billig fuel som gjør at de gjør det så bra

Fuel accounted for 39% of costs, although this was down 2% on the same period last year

Jeg mistenker at de får gunstige lån som sparer de for mye renteutgifter.

Og regnskapet er også et godt bevis på å avkrefte myten om at det er billig fuel som gjør at de gjør det så bra

Kan ikke dette reflektere at andre kostnader som lønn, renter, avgifter etc er relativt lave?

Heisann Someone!

Dette med billig fuel er en myte og det har det alltid vaert... :naughty:

Den store forskjellen er at de opererer fra land der landene ser fordel av lufttrafikk og stoetter denne industrien, ikke oekonomisk, men i form av "normale" avgifter.

Her i USA blir flyselskap skattet og avgiftsbelastet ihjel... :angry:

Dag

Dette med billig fuel er en myte og det har det alltid vaert... :naughty:

Dag

Nei det er ikke en myte det kan jeg skrive under på. Jeg har selv jobbet i et selskap i den dele av verden. Når vi forlot hjemmebase, tanket vi opp til Max Landingsvekt. Mange av returflightene ble foretatt uten å refuele. I gitte tilfeller måtte vi kanskje ta ombord 1/10 part for å få den nødvendige ramp fuel. På lengre strekninger økte uplift selvfølgelig...

Så dette er slett ikke en myte. Dette har jeg egenhåndig erfart.

Nei det er ikke en myte det kan jeg skrive under på. Jeg har selv jobbet i et selskap i den dele av verden. Når vi forlot hjemmebase, tanket vi opp til Max Landingsvekt. Mange av returflightene ble foretatt uten å refuele. I gitte tilfeller måtte vi kanskje ta ombord 1/10 part for å få den nødvendige ramp fuel. På lengre strekninger økte uplift selvfølgelig...

Så dette er slett ikke en myte. Dette har jeg egenhåndig erfart.

Nå gjør du en håpløs generalisering, og det er stor forskjell på de forskjellige stedene i Gulfen. I Dubai (som ikke har olje) er det f.eks lite billig drivstoff, selv om enkelte andre sjeikdømmer kan ha det.

Uansett er poenget at det ikke er billig fuel som gjør at Emirates går bra

Sant nok, nå handler denne tråden om Emirates, så jeg skal gi meg på dette med fuelpriser der, for det vet jeg lite om. Men som du nevner finnes andre emirater som subsidierer fuel til de grader.

Ser nå Emirates øker til 6 daglige DXB-BKK fra høsten av, 2x A380, 2x 77W, 1x 773 og 1x 772......grei kapasitet det

Back