Sammarbete mellan Sterling och........

Savipix

ScanFlyer Rusty
http://na.se/artikel.asp?intId=866081


Lågprisflyg från Örebro i sommar
ALLMÄNT/ÖREBRO Publicerad: 2005-04-22 22:30

Redan i sommar kan du resa med lågprisflyg från Örebro flygplats ut i Europa. Flygbolaget Skyways, som trafikerar Örebro-Köpenhamn, har tecknat ett samarbetsavtal med lågprisflygbolaget Sterling som börjar gälla någon gång i maj.

– Det innebär att passagerarna från Örebro får tillgång till 28 av Sterlings billiga avgångar från Köpenhamn och ut i Europa, säger Jan Palmér, vd för flygbolaget Skyways.
– Vi kommer att få en internetuppkoppling mot Sterling på vår hemsida skyways.se någon gång i maj. Den här nyheten har kommit ut lite tidigt för att jag ska kunna vara mer precis, fortsätter Jan Palmér.
Vad kommer det att kosta extra att resa från Örebro till Köpenhamn?
– Det varierar när du åker och när du bokar. Räkna med ett pris som ligger någonstans mellan 1 000 och 2 000 kronor mer för en returbiljett.

Läs mer i lördagens NA.
 
Spennende... Sterling satser - nesten mer nå som gamle Fred. er ute...
 
Men hvor stort bliver dette samarbejde? Artiklen taler af gode grunde kun om Örebro-CPH, men vil samarbejdet dække Sterlings ruter ud af både CPH og ARN? Og vil det dække alle Skyways ruter indtil de to lufthavne...

Spørgsmålet besvares vel snart af Sterling/Skyways selv...
 
det burde jo besvise at SAS ikke har NOEN som helst inflytelse over Skyways med sine 25% av aksjene. På tide at Store-Jörgen lemper JZ ut av SAS-familien
 
Og jeg begynner å lure på om de nye islandske eierne vil gjøre NB til et vanlig nettverksselskap. Codeshare med andre LCCer som DY og LF gir en slags mening, men Skyways?
 
feed er feed, og du har rett Isbamse - sterling ligner mer og mer på f.eks. Maersk Air eller Braathens i sin tid...
 
Man kan vel sige at denne aftale er lidt som Maersk Air's aftale med Cimber Air omkring feedning på dansk indenrigs og til Billund fra Oslo/Stockholm. Cimber Air er jo ej heller LCC som Maersk Air vel må anses som nu.
 
Originally posted by TheDane
Man kan vel sige at denne aftale er lidt som Maersk Air's aftale med Cimber Air omkring feedning på dansk indenrigs og til Billund fra Oslo/Stockholm. Cimber Air er jo ej heller LCC som Maersk Air vel må anses som nu.
DM er vel en mærkelig afart af en LCC, de har ganske rigtigt LCC karakteristika som:
- no service ombord medmindre du betaler for det (dog gratis kaffe)
- elendig sædepitch
- heftig satsning på internet point-to-point salg
- lave lønninger til ansatte
- ingen bonuspoint
- ingen loungeadgang

men omvendt har de også nogle netværksselskabstræk:
- codeshare med LH/CO/AF/KL/QI/LX/IB/OA/RC og sikkert andre også
- mulighed for at en DM strækning skrives ind i en gennemgående billet
- bagageinterlining med stort set alle
- ordentlig service ved irregularities


så DM er ved lidt af en hybrid
 
Og hertil kommer en hel del charteraktiviteter, som efter sigende skal være
udsolgt 1 år frem !

Så Hybrid er ganske dækkende her ja ! :smokin
 
Back
Top