Saftige tips til Split?

Nja

ScanFlyer Blue
Hei

Jeg og kona reiser til Split i uke 16. Jeg lurer i den forbindelse om noen har gode tips til hva man bør gjøre/se/oppleve i Split-by. Noen gode tips til spisesteder. Alt av tips mottas med takk :)

Hvordan kommer man seg fra flyplassen til Split? Flybuss? Bestiller man plass på forhånd eller er det bare å kjøpe billett på flyplassen?

Last edited:
Bodde midt i gamlebyen, ja faktisk inni bymuren, og hadde denne uslåelige romutsikten:
IMG_8368.jpg

Saftig tips? Hva med den lokale appelsinbrusen Pipi med litt tvetydig design?
IMG_9200.jpg

Spiste bra alle steder jeg prøvde, men jeg prøvde meg ikke på spisestedene nede forran gamlebyen, det så mere ut som turistfeller. Anbefaler å bruke tid på gamebyen som jeg satte stor pris på og også legge inn en dagstur til Hvar. Sjekk om det går båt rett til Hvar, om ikke ta båten til Stari Grad og ta bussen derifra. "Alle" gjør det og det er ikke komplisert.

"Free walking tour" fungerte ikke i Split.

Ta flybussene til Croatian Air, de korresponderer med ankomster og tar dere helt til fergekaien like ved gamlebyen. Det er bare å møte opp og de bussene er vanskelig å misse.

Ble anbefalt å spise på Konoba Varos av conciergen på Radisson Blu, spiste der to ganger på en snau uke og var veldig fornøyd. Ligger bare et par minutters gange vest for Riva (promenaden foran gamlebyen robertaas har i forgrunnen på bildet).

Back