Safety on board

Replying to Topic 'Safety on board'

Og jeg har opplevd at man har tatt en morsomhet eller en oppmerksomhetsannonsering først, og det virker. Ellers burde man variere mye mer.

Og det gjelder ikke bare på SAS men i Norwegian og de fleste andre flyselskaper i verden....(bør snart legge denne inn som fast tekst i alle postinger)

Da jeg sist fløy til TRD med DY manglet det SOB (DEN forkortelsen kan bety så mangt...) i setelommen min, og jeg sa fra til kabinsjefen da vi landet. Hun takket så mye, men det skulle ikke forundre meg om hun trodde jeg hadde tatt det selv, det finnes jo mange syke samlere rundt omkring, eller hva CK? :p

Originally posted by LN-LMA

Vil bare nevne at det er Sodexo cleaning som fyller opp og sjekker om det er safety on board brosjyre i stollommen.Finnes mange sjeler der som gir blaffen i hvilken brosjyre som ligger der.:sarc
Hvem som fyller på hva, spørs vel hvilken flyplass man er på... Jeg har aldri hørt om sodexo cleaning

Sodexo er de som vasker flyene etter at du har parkert på osl.Sas er jo største kunde på osl:naughty:

Originally posted by DY

Jeg tror flyselskapene hadde gjort lurt i å legge vekt på hva som sies og måten det sies på. Oftest monotont og fort, på engelsk enda fortere og lavere.

Så enig - ingenting gjør en vakker flyvertinne så lite pen som når hun leser sikkerhetsdemonstrasjonen monotont...og Norwegian er verst.

Vet ikke helt hva som er værst jeg.

Overfeminine homser som vrenger stemmen til fistel og tror de er jenter, høres ikke så veldig bra ut det heller.

Originally posted by BEF

Originally posted by DY

Ja Norwegian er verst

Hvorfor det?

Fordi de høres ut som kvinnelige byråkratutgaver av en gjennomsnittlig NRK-meteorolog når de leser opp sikkerhetsinstruksen. Hos SAS er de faktisk mer levende.

Originally posted by BE

Vet ikke helt hva som er værst jeg.

Overfeminine homser som vrenger stemmen til fistel og tror de er jenter, høres ikke så veldig bra ut det heller.

Eller lesbene med mørk dagen-derpå-stemme....

He-he....

Er det noe stort problem da? Er det så mange slike ombord?

Ja, ja...
Man kan vel konstantere at det er forskjellige typer mennesker som jobber ombord i flyene, som ellers på alle andre større arbeidsplasser.

Jeg synes nå det er litt artig at ikke alt er helt likt. Tror nå heller det kommer an på personen som leser/prater fremfor hvilket flyselskap du sitter ombord i.

Originally posted by BEF

Ja, ja...
Man kan vel konstantere at det er forskjellige typer mennesker som jobber ombord i flyene, som ellers på alle andre større arbeidsplasser.

Jeg synes nå det er litt artig at ikke alt er helt likt. Tror nå heller det kommer an på personen som leser/prater fremfor hvilket flyselskap du sitter ombord i.

Mitt poeng også.....men sagt på en annen måte.

Synes også det er bra med en personlig vri... Nå er det jo cockpit som ønsker velkommen ombord for så å introdusere kabinbestetningen og sikkerhetsannonseringen ombord hos SAS. Hyggelig og annerledes...enn så lenge!

Originally posted by EB

Nå er det jo cockpit som ønsker velkommen ombord

Som regel, men hvis de er opptatt med andre ting så vil purser gjøre velkomsten på vegne av kapteinen.

Tror den vanlig mann i gata ikke legger merke til hvem det er som ønsker velkommen uansett....de fleste er mer opptatt av å lese avisen eller snakke med sidemannen. Det at det alltid er en fast tekst som svært få varierer gjør dette til en lite interessant velkomst. Hva med å begynne på noe helt annet...Braathens prøvde seg jo med å alltid starte med "Hei"

Hva med starte å si:
"Så flott å se.....
"Idag er vi 132 ombord.....
etc...

Hørte flere "eldre" som ikke likte den hverdagslige "hei" fra Braathens. Selv synes jeg den var av det bedre Braathens gjorde på slutten!!!

Men de unge elsket den......og de er jo fremtiden.:D Men uniformene til Braathens burde jo ta igjen for sin ungdommelighet siden uniformene er utrolig konservative. SAS sin uniform er ungdommelig med caps, men utrolig konservative holdninger....de to selskapene burde byttet...men i stedet so de seg sammen til SASBraathens. Slo seg sammen er vel ikek rette benevnelse.:D

Uniformene til braathens var... heter det vel nå ...

Tja...fløy nylig med Braathens-crew og der var det en som ikke hadde byttet til SAS. Er nok ikke alle som har fått byttet ennå.De syr vel for harde livet i Thailand...

Back