Safety on board

LN-LMA

Newcomer
Vil bare nevne at det er Sodexo cleaning som fyller opp og sjekker om det er safety on board brosjyre i stollommen.Finnes mange sjeler der som gir blaffen i hvilken brosjyre som ligger der.:sarc

Replying to Topic 'Safety on board'

Men kan delegere oppgaver, men ansvaret ligger hos....SAS!

Ingen som har vært i militæret her inne....

Du DY, du DY, nevnte noen SAS i denne tråden før deg ?

Hysj! Det kan ha vært en indre stemme....;)

Originally posted by P.A. VIKING

Du DY, du DY, nevnte noen SAS i denne tråden før deg ?

Uff da - beklager om jeg fik assosiasjoner til en av de mest popukære trådene her inne hvor ma nettopp diskuterer dette med sikkerhetsbrosjyrer....denne postingen hadde selvsagt ikke noe med den saken å gjøre i det hele tatt.

Så for at du skal bli fornøyd. Ansvaret er hos SAS, Norwegian og alle de andre flyselskapene i hele verden:spin:

Ha en bedre dag.

går det an å diskutere noe annet enn hvor dårlig SAS er og hvor nesegrus i vår beudring de såkaldte "gudene" er... jeg gremmes...

Helt enig. Har i denne tråden ikke nevnt en eneste Gud, noe som helst negativt om SAS, eller noe positivt om hverken SAS, Norwegian, viner, biler, guder etc.

Diskuterer gjerne andre ting blant det su kaller "gudene" her inne.

Men utgangspunktet var vel en håpløs guttegjeng som ikke visste hvilket fly de fløy...(...så dette ble stor stå hei for ingen ting!)

Ja det stemmer EB. Kan fortelle at jeg fløy med SAS for to uker siden og da lå det en sikkerhetsbrosjyre i stollommen som viste B737-800, mens vi satt i en 700. Det var en våken passasjer som sa i fra til kabinsjefen at det måtte være noe galt. Det var bare i 1 lomme det var lagt feil. Kabinsjefen tok dette veldig bra og serisøt, noterte ned setenr og takket passasjeren for at han hadde sagt ifra og sa at slike tilbakemeldinger satte de veldig pris på. tror sågar han fikk seg en kopp kaffe også. Satt to rader bak han. Eneste kabinsjefen kunne ha gjort var å spytte ut tyggisen som hun gikk og tygde på... Men virket veldig bra og serisøt av SAS og passasjeren satt jo sikkert igjen med en god følelse av å ha sagt fra. Bra!

edit - skrivefeil

Rett SOB skal selvsagt ligge i rett lomme. Får håpe cleaningpersonalet har fått opplæring, men helst skulle jo dette vært gjort av noen som kan det de driver med, f.eks. C/A,ene - eller hva BEF?

Har ikke 737NG felles safty-on-board brosjyre hos SAS? Eller er det felles på 700 og 600 mens 800 har egen på grunn av flere nødutganger?

I SAS har 737-600/700 og MD81/82 samme brosyre. 737-800 er lenger og har TO over-wing exits, så den må ha eget SOB-kort.

jepp og det var der feilen ombord i det flyet jeg tok var. Men kun i 1 lomme som sagt.

Godt det ble rettet opp... Utrolig at passasjeren merket noe - de er jo som regel mest opptatt av VG, Dagbladet, sidemannen eller mobiltelefonen sin!!!

Å sjekke at det ligger riktige SOB-kort i stollommene er som regel en del av obligatorisk emergency equipment check før boarding. Slik er det i de fleste selskap. Man har selvsagt ikke tid til sjekke alle lommer, men en spot-sjekk skulle vel avdekke mangler dersom det var snakk om feil SOB i alle setelommene.

Originally posted by EB

Godt det ble rettet opp... Utrolig at passasjeren merket noe - de er jo som regel mest opptatt av VG, Dagbladet, sidemannen eller mobiltelefonen sin!!!

ja det var litt uventet at han reagerte på det...kanskej det var en entusiast eller en på ID....eller kanskje til nød en våken passasjer:)

Kryss i taket... Hva er det med folk som flyr. Er det tøfft og panisk IKKE følge med? er det kult? Vokser ...... deres???

Ja det er ikek mange som følger med....men det kan jo også ha noe med at nordmenn faktisk flyr mye og vet hvordan livvesten og oksygenmaskene funker..... Jeg tror flyselskapene hadde gjort lurt i å legge vekt på hva som sies og måten det sies på. Oftest monotont og fort, på engelsk enda fortere og lavere. Forstår selvsagt at man skal innom de enkelte tingene og at man har fast tekst som skal brukes, men litt bør vel kunne la seg variere. Hva med å få oppmerksomhetene før man begynner på regla med å si noe helt annet. Med en gang det kommer noe over høyttalerne som ikke er den vanlige leksa lytter faktisk mange flere etter.

Og for ordens skyld - siden jeg ofte blir misforstått. Dette gjelder ikke bare SAS men også Norwegian og de fleste andre selskapene (minus Southwest)

Enig! Litt variasjon hadde gjort seg. Eller som jeg har opplevd på SAS. Der begynte flyverten med å fortelle at det stod absolutt ingenting om sikkerhet i de utdelte avsiene - men i stol lommen foran der i mot....:spin:

Back