Safety-on-board-cards

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Safety-on-board-cards'

jeg har jo fått en Caravelle av deg før, men Aeromar 747 høres interessant ut... hva med IB?

Dom kommer så fort jag returnerar från "Tapasland" på Söndag. Åker i morgon.

När fick du Caravellen av mig? Aeromaren har jag liggande i en låda hos mor och far. Skall leta fram den nästa gång jag kommer hem.

Noen som har et Scandinavian Boeing 767-383ER Safety Card liggende da?

Originally posted by LN-REF

Nei, men det burde snart være mulig å få kjøpt et til en anstendig pris på eBay, for nå har alle de andre kjente haiene på det norske samlermarkedet bydd over meg der. :(

Med den samlingen jeg hadde - så skjønner jeg nå at jeg egentlig satt på en liten formue. Men hvem hadde hørt om eBay i 95?

Kjøpe??? Er ikke litt av meningen at man skal ha fått tak i dem selv....? :) Det mener nå jeg.... Kjøp er juks...

På den berømte 1 til 10-skalaen, hvor havner et s-o-b-card fra en Braathens F-28 i 1977? (Bare lurer, for jeg mener jeg har et liggende et sted....).

Jasså nå...!?! Da må jeg kanskje begynne å rote rundt litt da... (Man har jo flyttet et par ganger siden 70-tallet :) ).

Noen som har SC fra Coast Air, ATR 42-240 og/eller BAe Jetsteam 31 som er int i å gi bort, bytte eller selge?

Originally posted by Falcon

Nei, men det burde snart være mulig å få kjøpt et til en anstendig pris på eBay, for nå har alle de andre kjente haiene på det norske samlermarkedet bydd over meg der. :(

Scandinavian Boeing 767-383ER Safety Card på eBay nuh! :hi2

Du finner den som SC nr. 16 i denne pakken på 26 kort. Utropspris er $19.99 for heile sulamitten. (Intet bud enda)

#1 26x AIRLINE SAFETY CARD set AVIANCA EMIRATES RAM TAM

Originally posted by LN-SSL
På den berømte 1 til 10-skalaen, hvor havner et s-o-b-card fra en Braathens F-28 i 1977? (Bare lurer, for jeg mener jeg har et liggende et sted....).

11!!!:devot:

Noen som trenger Thai 747(uvisst vilken modell) sob kort? Skal fly med Thai Auckland-Sydney-Bangkok paa Soendag.

Da fant jeg kortet fra Braathens F-28. Det var jo bare en tynn plastbit med trykk på begge sider da, men den hadde selvsagt logo fra 1977, eller der omkring. I den samme skuffen fant jeg to ombordstigningskort i plast påtrykket en tegning av F-28, samt flyplassen Kvernberget.
Men..., nederst..., bakerst i skuffen, hva fant jeg der??!!
Jo, 7 årganger med BU-STIKKA, (den lille i str. A5), fra 1978 til 1984. Snakk om interessant lesestoff, og ikke minst bilder, jeg har å bla meg gjennom i helgen:) :) :)

Da fant jeg kortet fra Braathens F-28. Det var jo bare en tynn plastbit med trykk på begge sider da, men den hadde selvsagt logo fra 1977, eller der omkring.

Om du noen gang skulle finne på å gi bort dette, så mener eg at vår kjære BU662, Richard, er en meget verdig mottaker!

Da fant jeg kortet fra Braathens F-28. Det var jo bare en tynn plastbit med trykk på begge sider da, men den hadde selvsagt logo fra 1977, eller der omkring.

Om du noen gang skulle finne på å gi bort dette, så mener eg at vår kjære BU662, Richard, er en meget verdig mottaker!

Ja, om jeg noen gang....! Åh nei du..., gamle BU-effekter trigger mine nostalgiske gener (eller hva det er), og siden livet i barndommen stort sett dreide seg om BU, WF og Kvernberget, blir nok effektene her i huset en stund til...
I tillegg så kommer nok BU-effekter til å styrke både sine affeksjonsverdier og andre verdier i årene framover. Det gode, gamle, rene Braathens S.A.F.E. har nok betydd mere for folk enn hva man kan tenke seg. Det ser jeg bl.a. når jeg sitter og skummer gjennom BU-STIKKA...., for en utenforstående så virker det som om det var et samhold i BU som kan sammenliknes med familie-modellen..., grovt sett.
Disse tingene minner meg rett og slett om de åra da sommerene var varmere, livet var ukomlisert, B737'n brukte P&W JT-8D, F-28 med RR Spey og Jet-A1 luktet mere..:hi2

Nei, hadde vel egentlig ikkje venta av hverken du eller andre vil gi bort et slikt "klenodium" frivilligt!

En anna ting, SC for Braathens B762 må vel også kalles "sjelden vare" og vere veldig vanskelig å få tak i, eller?

Hvis noen er interesserte i SC for ATA-kjerrer, tar jeg med noen til utdeling paa Rica Hell neste soendag ...... :cheers: :cheers: :cheers:

Mimre... Gamle BU-Stikka var bra. Selv sitter jeg på en samling (mange årganger)av veldig gamle SAS Inside fra lenge før det ble "avispapir"... Morsomt å ta frem og bla igjennom igjen...

Back