• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sabena part II

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nå skal SN Brussels Airlines overta flyene, flyvningene og de ansatte fra Birdy Airlines som har fløyet de siste årene på de tidligere Sabena destinasjonene i Afrika. Samtidig må Virgin Express finne et nytt navn innen to år... Kommer Sabena-navnet tilbake?

Replying to Topic 'Sabena part II'

Birdy/SN-avtalen er jo old news, men hvorfor må VEX bytte navn?

Kanskje Virgin-gruppen ikke ønsker sin merkevare assosiert med det nye selskapet.

I forbindelse med fusjonen mellom V-Xpress og SN Brussels må de finne et nytt merkenavn. Birdy Airlines består som selskap...hva skal de gjøre?

Kan tenke meg Birdy kommer med en "glimrende" lavpris-strategi som konkurrent til den "mektige" SN/VEX. Det har vel blitt bevist flere ganger at Belgia er et noe usikkert marked å satse i...

SN/VEX blir nok aldri mektig...

Det blir jo kanskje håpløst når flyplassen deres ligger midt i mellom LHR/LGW, CDG, AMS og FRA. Men de er jo flinke på Afrika .. Kanskje de burde fokusere på på øke der.

For selskappene kan det være en fordel å få samlet kreftene. Men Det kan like godt svekke de produktene som er etablerte. Fare for en Sabena II er absolut til stede.

Skummel utvikling syns jeg

Men navnet SN Brussels Airlines er vel noe av det mest håpløse... Bring back Sabena...eller et Belgian/European...navnbytte må til!!!

Sabena hadde vært fint å fått tilbake ja :)..... Var litt mere stil over det navnet !!

Jepp.. Historisk sett også... Tror fortsatt (tross utallige streiker) at de fleste forbinder mer med Belgia (positivt sett) når det gjelder Sabena enn SN Brussels Airlines...

Enig i at navnet på selskapet virker litt merkelig og tåpelig. Burde heller finne på noe helt nytt om ikke Sabena kunne brukes lenger.

Belgia ligger jo midt i Europa - så det må da kunne finnes et navn som forteller litt mer enn hva den gamle koden til Sabena er og hvilken by de flyr på...

Jeg tror de færeste har satt seg inn IATA-kodene. Så de færeste vet vel hvorfor de heter SN Brussels Airlines. Noen venner av meg sendte jeg avgårde her om dagen, de mente de skulle reise med Brussels Airways.... (Godt jeg var der ellers så hadde kanskje ikke funnet fram til riktig gate :sarc )
De må prøve å få takk i Sabena eller noe nytt som sier litt tydeligere hvem de er.

Back