SAA teknisk konkurs, lever på statens nåde
South African Airlines har i mange år slitt, godt hjulpet av elendig styring og ledelse. Godt hjulpet av politisk innblanding. Nå er kassen tom og selskaper er avhengig av stadig hjelp fra myndighetene for og få det til og gå rundt
Det er først og fremst interkontinental trafikk selskapet taper penger på, og de har nå begynt og gjøre grep ved og kutte ruter og inngå samarbeid med andre som f.eks Etihad
http://m.atwonline.com/finance-data/south-african-airways-technically-insolvent
South African Airlines har i mange år slitt, godt hjulpet av elendig styring og ledelse. Godt hjulpet av politisk innblanding. Nå er kassen tom og selskaper er avhengig av stadig hjelp fra myndighetene for og få det til og gå rundt
Det er først og fremst interkontinental trafikk selskapet taper penger på, og de har nå begynt og gjøre grep ved og kutte ruter og inngå samarbeid med andre som f.eks Etihad
http://m.atwonline.com/finance-data/south-african-airways-technically-insolvent
South African Airways (SAA) has confirmed it is “technically insolvent” and reliant on government guarantees, which stand at R14.3 billion ($1.2 billion).